Atrakcyjna prezentacja oferowanych usług oraz asortymentu pozwala na pozyskanie nowych klientów oraz zwiększenie zaufania wśród stałych odbiorców. Właściciele internetowych i stacjonarnych sklepów często decydują się więc na wykorzystanie katalogów produktowych. Warto wiedzieć, w jakich branżach ich zastosowanie korzystnie wpływa na osiągane wyniki sprzedażowe.
Opis
Katalogi mogą przybierać różnorodne formy w zależności od rodzaju działalności firmy oraz kampanii reklamowej. Wykorzystuje się je w celu zaprezentowania klientom przedsiębiorstwa, realizowanych usług oraz rozpowszechnianych produktów. Katalogi używane są na targach, giełdach albo wystawach. Mogą one przypominać książkę lub broszurę. W ich obrębie wyróżnia się katalogi klejone, szyte lub szyte-menu. Alternatywną formę stanowią elektroniczne foldery. Są to katalogi produktowe lub prezentujące usługi udostępniane w ramach e-handlu.
Zastosowanie
Drukowane materiały promocyjne nadal cieszą się zainteresowaniem odbiorców. Wiele firm decyduje się zatem na wykorzystanie tradycyjnych form do zaprezentowania zalet oferowanych produktów. Foldery stanowią idealne rozwiązanie dla właścicieli sklepów. Drukowanie katalogów jest jedną z najczęściej wybieranych opcji, bowiem katalog jest miniaturowym odpowiednikiem punktu sprzedażowego, który trafia bezpośrednio do klienta. Foldery pozwalają zaprezentować nie tylko produkty, ale również marki, współpracujące ze sklepem, wykorzystywane technologie itd. W przypadku sprzedaży internetowej świetnym rozwiązaniem jest katalog elektroniczny, udostępniany na stronie www. Pozwala on nie tylko zainteresować klientów ofertą, ale również wspomaga inne narzędzia wykorzystywane w ramach dobrego pozycjonowania sklepu w wynikach wyszukiwania. Katalog umożliwia rozbudowanie witryny z uwzględnieniem fraz kluczowych i zastosowaniem ich do linkowania. Pozwala to na znalezienie niezbędnych informacji. Katalog można przygotować samodzielnie lub zlecić to specjaliście. W celu ułatwienia zadania warto skorzystać z odpowiedniego konfiguratora.
Foldery produktowe są świetnym rozwiązaniem dla osób, prowadzących internetowy lub stacjonarny sklep. Warto jednak pamiętać o wyborze odpowiedniej formy katalogu. Duże znaczenie ma również jakość wykorzystanych grafik oraz atrakcyjność opisów.