Praca w motoryzacji to idealne rozwiązanie dla miłośników samochodów i pasjonatów rozwijania swoich kompetencji sprzedażowych. Konieczne jest posiadanie umiejętności miękkich, w tym przede wszystkim zdolności komunikacyjnych. Dlaczego warto zostać doradcą ds. sprzedaży w salonie samochodowym? Jakie benefity wiążą się z taką pracą?
Praca w motoryzacji — wymagane kompetencje
Pracodawcy często poszukują miłośników motoryzacji, osób dobrze znających się na samochodach, a także posiadających odpowiednie kompetencje. Kandydat do pracy w motoryzacji powinien spełniać kilka ważnych wymagań. Oto profil idealnego kandydata:
- posiada zdolności sprzedażowe, potrafi rozmawiać z klientami, negocjować i zachęcać ich do zakupów;
- otwartość na ludzi i nowe doświadczenia;
- doskonałe kompetencje komunikacyjne;
- umiejętność pracy indywidualnej i zespołowej;
- zainteresowanie motoryzacją i/lub konkretną marką samochodów;
- prawo jazdy kategorii B.
Dobrze pamiętać o tym, że w przypadku takiego zatrudnienia zwykle wymagana jest gotowość do pracy od poniedziałku do soboty, ponieważ wielu klientów poszukuje nowego samochodu właśnie w weekendy. Praca w motoryzacji to idealne miejsce dla osób, które lubią łączyć swoją pasję z zadaniami zawodowymi.
Sprzedawca w salonie samochodowym — dlaczego warto?
Doradca sprzedaży w salonie samochodowym otrzymuje atrakcyjne wynagrodzenie, a także dodatkowe benefity. Jeśli chodzi o zarobki, to zgodnie z danymi z serwisu Pracuj.pl, wynagrodzenie na tym stanowisku wynosi średnio około 5800 złotych brutto, a więc jest zbliżone do średniej krajowej. Oczywiście możliwe są jeszcze wyższe zarobki, jednak wiele zależy od konkretnego salonu, a także obowiązków na danym stanowisku.
Dodatkowo doradca sprzedaży w salonie samochodowym otrzymuje zwykle premię od sprzedaży oraz premię kwartalną lub roczną. Możliwy jest także rozwój zawodowy, a także dalsze podnoszenie swoich kwalifikacji i awans na wyższe stanowisko. Praca w motoryzacji może być doskonała dla osób, które pasjonują się samochodami. W końcu na co dzień można spędzać czas zgodnie ze swoimi zainteresowaniami, a także poznawać nowe modele aut, także z sektora premium. Praca w motoryzacji jest ciekawa i nie ma w niej rutyny. Oprócz samej sprzedaży pracownik zajmuje się zwykle wypełnianiem dokumentów, kontaktem z klientami, rozmowami z działem technicznym, a także braniem udziału w akcjach promocyjnych. W takiej pracy nie ma więc miejsca na nudę, co na pewno spodoba się wielu osobom, zwłaszcza tym nastawionym na rozwój osobisty i kontakty międzyludzkie.
Praca w branży motoryzacyjnej — idealna dla pasjonatów
Praca w motoryzacji jest świetnym miejscem do poszerzenia swoich kompetencji sprzedażowych i komunikacyjnych. Do tego możliwe jest zdobycie wielu kontaktów oraz poznanie ciekawych ludzi. Każdego dnia można zajmować się swoją pasją, czyli motoryzacją. Bardzo często można porozmawiać z innymi ekspertami, posiadającymi szeroką wiedzę na temat samochodów. W ten sposób możliwe jest rozszerzenie swoich zainteresowań, a także zwiększenie własnej wiedzy.