środa, 20 listopada, 2024
strony internetowestrony internetowe

POLECANE

pozycjonowanie stron warszawapozycjonowanie stron warszawa
warszawa infowarszawa info
pożyczki dla firmpożyczki dla firm

Podobne wpisy

Analiza rynku i konkurencji – kim jest klient docelowy?

Analiza rynku i konkurencji – kim jest klient docelowy?

Dziś w kilku krokach wskażemy Wam najważniejsze elementy, na jakie powinniście zwrócić szczególną uwagę przy tworzeniu skutecznej strony internetowej. Jeśli chcecie osiągnąć zamierzony efekt, najpierw konieczne będzie dokonanie szczegółowej analizy rynku i konkurencji.

Analiza rynku i konkurencji przy tworzeniu strony internetowej

Analiza rynku i konkurencji powinna być podstawowym działaniem przed wykonaniem projektu strony czy sklepu internetowego. Rzetelna analiza rynku i konkurencji może niewątpliwie uchronić każdego przedsiębiorcę przed niepowodzeniem. Prostą analizę warto zlecić Agencji Interaktywnej, która będzie tworzyła Twoją witrynę. Podstawowa analiza powinna odpowiadać na pytania:

  • Jaka jest wartość rynku, na który wchodzisz, jakie są jego perspektywy rozwoju oraz jakie zagrożenia niesie ze sobą działalność w danej branży?
  • Jakie firmy są największym konkurentem, kto jest liderem rynku, jakie strategie marketingowe prowadzą te firmy?
  • Kim jest klient docelowy, jakie działania marketingowe wykorzystuje konkurencja oraz w jaki sposób oferuje klientowi swój produkt?
  • Jakie są słabe strony oferowanego przez konkurencje produktu, jakie mocne strony wykształcić, jak wykorzystać słabe strony konkurencji i zaoferować klientowi korzyści wynikające z nabycia danego produktu.

Wartość rynku

Oszacowanie aktualnej wartości rynku w danej branży daje odpowiedź na pytanie, czy osiągnięcie zamierzonych przychodów i zysków jest możliwe. Istnieje wiele możliwości pozwalających rzetelnie zbadać wartość i potencjał branży. Tu zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem będzie zlecenie analizy rynku i konkurencji wyspecjalizowanej firmie.

W myśl zasady “jeśli czegoś nie ma w internecie, to nie istnieje” można słusznie przyjąć, że rynek bez przedstawicieli jest rynkiem mało perspektywicznym.

Analiza rynku i konkurencji - kim jest klient docelowy - praktycznyblog.pl
Analiza rynku i konkurencji – kim jest klient docelowy – praktycznyblog.pl

Analiza konkurencji

Wiedząc jak duży jest rynek oraz jaki jest jego potencjał wzrostu, warto przeprowadzić analizę liderów branży. Najistotniejsze są następujące dane o konkurencji:

  • udział liderów w rynku
  • poziom sprzedaży u konkurencji i generowanie ruchu
  • wykorzystywane kanały marketingowe
  • mocne i słabe strony oferowanej usługi/produktu

Do analizy witryny konkurencji, struktury ruchu, istnieje wiele narzędzi. Jednym ze sprawdzonych narzędzi podających wspomniane dane z dużą dokładnością jest SEMrusch.

Kim jest klient docelowy?

Rozpoznanie grupy docelowej to jedna z kluczowych zasad marketingu. Istnieje wiele sposobów na dotarcie do szczegółowych informacji o Twoich potencjalnych klientach. W tym celu możesz wykorzystać różne narzędzia wskazujące profil demograficzny użytkowników konkurencyjnych firm np: Alexa.com, lub też poznać ich zainteresowania, np. dzięki SimilarWeb.

Kolejnym krokiem powinna być odpowiednia segmentacja grupy docelowej i kierowanie właściwych komunikatów do poszczególnych grup klientów. Warto poznać miejsca, w których pojawia się Twoja konkurencja i zainteresować się reklamą w tych serwisach. Warto też poznać słowa kluczowe po których użytkownicy szukają produktu czy usługi i zainwestować w skuteczne pozycjonowanie strony internetowej.

Mocne i słabe strony oferowanej usługi/produktu

Będąc specjalistą w analizowanej branży, łatwo zaplanować strategię stanowiącą mocne strony swojej oferty. Możliwe jest też poznanie słabych stron konkurencji i zaplanowanie działań na wyższym poziomie. Oprócz własnych analiz i danych pozyskanych z rynku warto wykonać podstawowe badania ankietowe:

  • konkurs z nagrodami na facebooku
  • mailing z przekierowaniem do ankiety
  • pojawienie się na forach, na których przebywa grupa docelowa i włączenie się w rozmowy
  • stworzenie landing page i kierowanie na stronę ściśle sprecyzowanego ruchu

Podsumowanie

Im bardziej zagłębiasz się w rynek, tym częściej dociera do Ciebie, jak długa jeszcze droga przed Tobą. Jeśli jednak Twoje działania na rynku to nieustanny proces wzrostu, to prawdopodobnie obrałeś właściwy kierunek.


 

Polecamy również przeczytać:

zasady zdrowego stylu życia
niedobory witaminy d
urynoterapia, picie moczu
apiterapia
przetłuszczające się włosy, skuteczne metody
ile kosztuje strona internetowa
olejek jojoba na twarz
obiektywy m42

Anita Walczak
Anita Walczak
Właścicielka agencji interaktywnej AW PROJEKT, a także trzech serwisów blogowych (praktycznyblog.pl, ubrand.pl, creditbanque.pl) oraz warszawskiego portalu internetowego Warszawa Info! (warsawcity.info). Z zawodu SEO Specjalist & Web Developer. Zainteresowania: fotografia, grafika, podróże, psychologia, kino, literatura, lifestyle.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POPULARNE ARTYKUŁY