Analiza rynku i konkurencji – kim jest klient docelowy?
Dziś w kilku krokach wskażemy Wam najważniejsze elementy, na jakie powinniście zwrócić szczególną uwagę przy tworzeniu skutecznej strony internetowej. Jeśli chcecie osiągnąć zamierzony efekt, najpierw konieczne będzie dokonanie szczegółowej analizy rynku i konkurencji.
Analiza rynku i konkurencji przy tworzeniu strony internetowej
Analiza rynku i konkurencji powinna być podstawowym działaniem przed wykonaniem projektu strony czy sklepu internetowego. Rzetelna analiza rynku i konkurencji może niewątpliwie uchronić każdego przedsiębiorcę przed niepowodzeniem. Prostą analizę warto zlecić Agencji Interaktywnej, która będzie tworzyła Twoją witrynę. Podstawowa analiza powinna odpowiadać na pytania:
- Jaka jest wartość rynku, na który wchodzisz, jakie są jego perspektywy rozwoju oraz jakie zagrożenia niesie ze sobą działalność w danej branży?
- Jakie firmy są największym konkurentem, kto jest liderem rynku, jakie strategie marketingowe prowadzą te firmy?
- Kim jest klient docelowy, jakie działania marketingowe wykorzystuje konkurencja oraz w jaki sposób oferuje klientowi swój produkt?
- Jakie są słabe strony oferowanego przez konkurencje produktu, jakie mocne strony wykształcić, jak wykorzystać słabe strony konkurencji i zaoferować klientowi korzyści wynikające z nabycia danego produktu.
Wartość rynku
Oszacowanie aktualnej wartości rynku w danej branży daje odpowiedź na pytanie, czy osiągnięcie zamierzonych przychodów i zysków jest możliwe. Istnieje wiele możliwości pozwalających rzetelnie zbadać wartość i potencjał branży. Tu zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem będzie zlecenie analizy rynku i konkurencji wyspecjalizowanej firmie.
W myśl zasady “jeśli czegoś nie ma w internecie, to nie istnieje” można słusznie przyjąć, że rynek bez przedstawicieli jest rynkiem mało perspektywicznym.
![Analiza rynku i konkurencji - kim jest klient docelowy - praktycznyblog.pl](https://praktycznyblog.pl/wp-content/uploads/2019/02/Analiza-rynku-i-konkurencji-kim-jest-klient-docelowy-praktycznyblog.pl_.jpg)
Analiza konkurencji
Wiedząc jak duży jest rynek oraz jaki jest jego potencjał wzrostu, warto przeprowadzić analizę liderów branży. Najistotniejsze są następujące dane o konkurencji:
- udział liderów w rynku
- poziom sprzedaży u konkurencji i generowanie ruchu
- wykorzystywane kanały marketingowe
- mocne i słabe strony oferowanej usługi/produktu
Do analizy witryny konkurencji, struktury ruchu, istnieje wiele narzędzi. Jednym ze sprawdzonych narzędzi podających wspomniane dane z dużą dokładnością jest SEMrusch.
Kim jest klient docelowy?
Rozpoznanie grupy docelowej to jedna z kluczowych zasad marketingu. Istnieje wiele sposobów na dotarcie do szczegółowych informacji o Twoich potencjalnych klientach. W tym celu możesz wykorzystać różne narzędzia wskazujące profil demograficzny użytkowników konkurencyjnych firm np: Alexa.com, lub też poznać ich zainteresowania, np. dzięki SimilarWeb.
Kolejnym krokiem powinna być odpowiednia segmentacja grupy docelowej i kierowanie właściwych komunikatów do poszczególnych grup klientów. Warto poznać miejsca, w których pojawia się Twoja konkurencja i zainteresować się reklamą w tych serwisach. Warto też poznać słowa kluczowe po których użytkownicy szukają produktu czy usługi i zainwestować w skuteczne pozycjonowanie strony internetowej.
Mocne i słabe strony oferowanej usługi/produktu
Będąc specjalistą w analizowanej branży, łatwo zaplanować strategię stanowiącą mocne strony swojej oferty. Możliwe jest też poznanie słabych stron konkurencji i zaplanowanie działań na wyższym poziomie. Oprócz własnych analiz i danych pozyskanych z rynku warto wykonać podstawowe badania ankietowe:
- konkurs z nagrodami na facebooku
- mailing z przekierowaniem do ankiety
- pojawienie się na forach, na których przebywa grupa docelowa i włączenie się w rozmowy
- stworzenie landing page i kierowanie na stronę ściśle sprecyzowanego ruchu
Podsumowanie
Im bardziej zagłębiasz się w rynek, tym częściej dociera do Ciebie, jak długa jeszcze droga przed Tobą. Jeśli jednak Twoje działania na rynku to nieustanny proces wzrostu, to prawdopodobnie obrałeś właściwy kierunek.
Polecamy również przeczytać:
zasady zdrowego stylu życia
niedobory witaminy d
urynoterapia, picie moczu
apiterapia
przetłuszczające się włosy, skuteczne metody
ile kosztuje strona internetowa
olejek jojoba na twarz
obiektywy m42