Pełen pasji i inspiracji blog lifestyle

tworzenie stron internetowych
Strona głównaBIZNESAnaliza rynku i konkurencji - kim jest klient docelowy?

Analiza rynku i konkurencji – kim jest klient docelowy?

Analiza rynku i konkurencji – kim jest klient docelowy?

Dziś w kilku krokach wskażemy Wam najważniejsze elementy, na jakie powinniście zwrócić szczególną uwagę przy tworzeniu skutecznej strony internetowej. Jeśli chcecie osiągnąć zamierzony efekt, najpierw konieczne będzie dokonanie szczegółowej analizy rynku i konkurencji.

Analiza rynku i konkurencji przy tworzeniu strony internetowej

Analiza rynku i konkurencji powinna być podstawowym działaniem przed wykonaniem projektu strony czy sklepu internetowego. Rzetelna analiza rynku i konkurencji może niewątpliwie uchronić każdego przedsiębiorcę przed niepowodzeniem. Prostą analizę warto zlecić Agencji Interaktywnej, która będzie tworzyła Twoją witrynę. Podstawowa analiza powinna odpowiadać na pytania:

  • Jaka jest wartość rynku, na który wchodzisz, jakie są jego perspektywy rozwoju oraz jakie zagrożenia niesie ze sobą działalność w danej branży?
  • Jakie firmy są największym konkurentem, kto jest liderem rynku, jakie strategie marketingowe prowadzą te firmy?
  • Kim jest klient docelowy, jakie działania marketingowe wykorzystuje konkurencja oraz w jaki sposób oferuje klientowi swój produkt?
  • Jakie są słabe strony oferowanego przez konkurencje produktu, jakie mocne strony wykształcić, jak wykorzystać słabe strony konkurencji i zaoferować klientowi korzyści wynikające z nabycia danego produktu.

Wartość rynku

Oszacowanie aktualnej wartości rynku w danej branży daje odpowiedź na pytanie, czy osiągnięcie zamierzonych przychodów i zysków jest możliwe. Istnieje wiele możliwości pozwalających rzetelnie zbadać wartość i potencjał branży. Tu zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem będzie zlecenie analizy rynku i konkurencji wyspecjalizowanej firmie.

W myśl zasady “jeśli czegoś nie ma w internecie, to nie istnieje” można słusznie przyjąć, że rynek bez przedstawicieli jest rynkiem mało perspektywicznym.

Analiza rynku i konkurencji - kim jest klient docelowy - praktycznyblog.pl
Analiza rynku i konkurencji – kim jest klient docelowy – praktycznyblog.pl

Analiza konkurencji

Wiedząc jak duży jest rynek oraz jaki jest jego potencjał wzrostu, warto przeprowadzić analizę liderów branży. Najistotniejsze są następujące dane o konkurencji:

  • udział liderów w rynku
  • poziom sprzedaży u konkurencji i generowanie ruchu
  • wykorzystywane kanały marketingowe
  • mocne i słabe strony oferowanej usługi/produktu

Do analizy witryny konkurencji, struktury ruchu, istnieje wiele narzędzi. Jednym ze sprawdzonych narzędzi podających wspomniane dane z dużą dokładnością jest SEMrusch.

Kim jest klient docelowy?

Rozpoznanie grupy docelowej to jedna z kluczowych zasad marketingu. Istnieje wiele sposobów na dotarcie do szczegółowych informacji o Twoich potencjalnych klientach. W tym celu możesz wykorzystać różne narzędzia wskazujące profil demograficzny użytkowników konkurencyjnych firm np: Alexa.com, lub też poznać ich zainteresowania, np. dzięki SimilarWeb.

Kolejnym krokiem powinna być odpowiednia segmentacja grupy docelowej i kierowanie właściwych komunikatów do poszczególnych grup klientów. Warto poznać miejsca, w których pojawia się Twoja konkurencja i zainteresować się reklamą w tych serwisach. Warto też poznać słowa kluczowe po których użytkownicy szukają produktu czy usługi i zainwestować w skuteczne pozycjonowanie strony internetowej.

Mocne i słabe strony oferowanej usługi/produktu

Będąc specjalistą w analizowanej branży, łatwo zaplanować strategię stanowiącą mocne strony swojej oferty. Możliwe jest też poznanie słabych stron konkurencji i zaplanowanie działań na wyższym poziomie. Oprócz własnych analiz i danych pozyskanych z rynku warto wykonać podstawowe badania ankietowe:

  • konkurs z nagrodami na facebooku
  • mailing z przekierowaniem do ankiety
  • pojawienie się na forach, na których przebywa grupa docelowa i włączenie się w rozmowy
  • stworzenie landing page i kierowanie na stronę ściśle sprecyzowanego ruchu

Podsumowanie

Im bardziej zagłębiasz się w rynek, tym częściej dociera do Ciebie, jak długa jeszcze droga przed Tobą. Jeśli jednak Twoje działania na rynku to nieustanny proces wzrostu, to prawdopodobnie obrałeś właściwy kierunek.


 

Polecamy również przeczytać:

zasady zdrowego stylu życia
niedobory witaminy d
urynoterapia, picie moczu
apiterapia
przetłuszczające się włosy, skuteczne metody
ile kosztuje strona internetowa
olejek jojoba na twarz
obiektywy m42

Anita Walczak
Anita Walczak
Właścicielka agencji interaktywnej AW PROJEKT, a także dwóch serwisów blogowych. Z zawodu SEO Specjalist & Web Developer. Zainteresowania: fotografia, grafika, podróże, psychologia, kino, literatura, lifestyle.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Bądź na bieżąco

10,988FaniLubię
376ObserwującyObserwuj
987ObserwującyObserwuj
Reklamastrony internetowe

Polecamy przeczytać

lifestylefinansesklep internetowyekspozycjafotografiapodróżee-sklepUI/UX Designmodelleczenie trądzikue-marketingstrony internetoweinspiracjeportretkosmetologiaSEOpozycjonowaniezdrowe odżywianiekosmetyki organiczneidentyfikacja wizualnatrądzik pospolityapiterapiabio kosmetykdieta pudełkowaprodukty pszczeleekooptymalizacja SEOdzieckoanaliza rynkukredyt konsolidacyjnyprzepisye-commerceszkolenia Masterclasskoszt strony wwwkawa rozpuszczalnaidentyfikacja markikonsultingstrony wordpress cenaszklarnia ogrodowaprzetłuszczające się włosyserwis wentylacjiszkolenia z makijażu permanentnegopomoc domowasklep stacjonarnymatchazdrowe espressopomoc kuchennaprojektowanie logomarketing internetowyrehabilitacjabóle kręgosłupastrona internetowa cenaFotoobraz z panoramącera tłustanaturalna medycynaSnoop DogBill GateskryptowalutaBitcoinsuche włosyszczotki do brodybrodaFotoobraz w prezencie ślubnymmedycyna chińskakoszt strony internetowejile kosztuje strona internetowakafelki do salonukafelki podłogowepłytki podłogowekafelkitorebka damskaklasyczna torebkaFotoobraz z abstrakcyjną grafikąFotoobraz z podobizną dzieckabarberstomatolog dziecięcydotacje unijnekalendarze książkowe z logologo drukowane techniką UVtłoczone logo na kalendarzudietetyczne smothiesmothieJak wyjść z długówviral marketingczym jest viralzdrowy cateringangielski dla dzieciSEO off-pagefundusze europejskiebudowanie linkówSEO on-pageseo poza stronątworzenie stron wordpressstrony wordpressaplikacje do nauki angielskiegonauka angielskiego przez zabawęnauka angielskiego przez słuchaniecatering dietetycznywlewy witaminowekroplówki witaminowemaseczki KN95maseczki N95hematologiahematologozonowanie po zgoniezarabianie na blogulatanie dronemXiaomi do 1000 złotychtelefon do 1000 złotychmaseczki a Omikronochrona przed COVID-19kroplówki wzmacniająceEPA E10HEPA H14HEPA H13filtry hepaAkcelerometr w telefonieKubernetesendokrynologkoniec pandemiszafa przesuwnaodzież włoskareklamaGoogle AdWordsAdWordsIzotretynoinabiałko zwierzęcebiałko roślinnedieda wegetariańskaekstrakty roślinnewyciągi ziołowelaseroterapia w leczeniu trądzikulaserowe usuwanie przebarwieńszybko przetłuszczające się włosytłuste włosyobiektywy M42soda lecznicze właściwościsoda oczyszczona w medycyniesoda oczyszczona właściwości leczniczesoda oczyszczona właściwościsoda oczyszczonastrona wordpressalgichwilówkikrem z dynikoktajle-handeldropshippingmarkabranddomenapanoramowanieczas naświetlaniazupybłonnik pokarmowypożyczkikuracje urynoweurynaurytoterapiaprzetłuszczanie włosówolej jojobaolej kokosowyniedobory witaminwitamina d3przysłonahurtownia odzieży włoskiejbasen ogrodowyfotoobrazysportdieta niskobiałkowadietazdrowy tryb życiapeeling chemicznyzdrowy styl życiapicie moczuleczenie moczemkredyt gotówkowycivid 19grywalizacjaUseCryptUseCryptMessengerUseCryptOpinietrądzik młodzieżowyinteligentny domsmart housereklama w internecieenergia ze słóńcapanele fotowoltaicznefotowoltaikawłoski stylbutik z odzieżą włoskąmoda włoskaodzież damskabutik onlineodzież z lnuodzież lnianapozycjonowanie stron internetowychpozycjonowanie stron wwwstyl industrialnyklimatyzery