sobota, 27 kwietnia, 2024
strony internetowestrony internetowe

POLECANE

pozycjonowanie stron warszawapozycjonowanie stron warszawa
warszawa infowarszawa info
pożyczki dla firmpożyczki dla firm

Podobne wpisy

Od czego zależy koszt reklamy na samochodzie?

Reklama na samochodzie to stosunkowo tani sposób dotarcia do wielu różnych klientów, którzy – co ważne – znajdują się na relatywnie bardzo dużym obszarze. Trzeba przyznać, że ta forma reklamy jest bardzo efektywna, co zresztą dostrzegają właściciele aut firmowych. Nic więc dziwnego, że po polskich drogach porusza się coraz więcej takich pojazdów.

Kluczowym pytaniem pozostaje oczywiście cena aplikacji reklamy. Firmy zajmujące się jej wykonaniem wyceniają swoją pracę w zależności od wielu różnych czynników. Zdarza się nawet, że poszczególne kwoty dzieli aż… dwudziestokrotna przepaść. Co zatem wpływa na koszt wykonania takiej reklamy?

Rozmiar samochodu – podstawowy aspekt wyceny

Najważniejszym czynnikiem decydującym o łącznym koszcie wykonania reklamy samochodowej jest oczywiście… rozmiar samochodu. Najtaniej wycenia się reklamę na niewielkich pojazdach, sklasyfikowanych jako klasa B (typowe samochody do jazdy miejskiej). Nieco więcej trzeba będzie zapłacić za reklamę na dużych samochodach do jazdy po mieście i na trasie. Mowa tu oczywiście o minivanach i vanach, w przypadku których wartość wyceny tej usługi może być nawet 1.5 razy większa, niż w opisywanych wcześniej niewielkich “osobówkach”. Najwięcej trzeba oczywiście zapłacić za reklamę na dużych samochodach dostawczych i busach. Trudno ustalić tu jednoznaczną kwotę, gdyż najczęściej jest ona przedmiotem indywidualnych negocjacji cenowych.

Lokalizacja i forma naklejek

Cena reklamy samochodowej jest też uzależniona od lokalizacji, w której wspomniana reklama się pojawi. W najtańszym wariancie okleja się drzwi boczne, tylną klapę bagażnika i – ewentualnie – maskę. W droższych wariantach cenowych bierze się pod uwagę również szyby, aczkolwiek w ich przypadku należy zastosować folię One Way Vision, która pozwala na zadowalającą obserwację otoczenia samochodu. Oczywiście z zewnątrz folia ta wygląda jak jednolita powierzchnia reklamowa. Na cenę reklamy mobilnej wpływ ma również forma naklejek. Najtaniej wycenia się naklejki w formie napisów, liter i znaków, które wycinane są za pomocą np. plotera. Najdroższe są z kolei reklamy z folii wylewanej, które – wraz z OWV – stosuje się na całej powierzchni oklejanego pojazdu.

Rodzaj użytej technologii

To, jak wyceniona zostanie reklama mobilna, zależy również od rodzaju użytej do tego celu technologii. Większość firm zajmujących się aplikacją reklam samochodowych, wykorzystuje do tego celu:

  • aplikacje z folii monomerowych – jest to najtańszy do wytworzenia materiał, który niestety nie jest tak trwały jak jego droższe odpowiedniki; mimo to doskonale nadaje się on do oklejenia płaskich powierzchni użytkowych; aplikacje te z reguły utrzymują się na karoserii przez kilka lat,
  • aplikacje z folii polimerowych – charakteryzują się znacznie większą trwałością niż ich monomerowe odpowiedniki; co prawda ich koszt wytworzenia jest znacznie większy, ale – ze względu na swą strukturę – znacznie lepiej utrzymują się one na powierzchni z niewielkimi przetłoczeniami,
  • aplikacje z folii wylewanych – jest to bardzo trwała forma reklamy, która sprawdza się również w przypadku relatywnie dużych przetłoczeń; zaletą folii wylewanych jest możliwość ich nakładania na różnego rodzaju powierzchnie i to niezależnie od materiału, z którego zostały one wykonane,
  • grafiki reklamowe – charakteryzują się one bardzo wysoką jakością wykonania i… pełną gamą dostępnych kolorów; sprawdzą się one przede wszystkim jako profesjonalna forma reklamy i ekspozycji własnej marki (mogą one być drukowane w dużym formacie),
  • grafiki reklamowe collage – to po prostu połączenie grafiki wektorowej i reklam pełno kolorowych. Ich cechą jest niezwykła naturalność prezentowanych barw i ich graficznych kompozycji.

Reklama na samochodzie to inwestycja, którą trudno jednoznacznie wycenić. Zdecydowana większość firm, które świadczą tego typu usługi, skupia się przede wszystkim na określeniu minimalnych kwot. Właśnie z tego względu większość podobnych zleceń jest wyceniania w sposób indywidualny.

____________________________

Artykuł powstał dzięki uprzejmości firmy Morades

Anita Walczak
Anita Walczak
Właścicielka agencji interaktywnej AW PROJEKT, a także trzech serwisów blogowych (praktycznyblog.pl, ubrand.pl, creditbanque.pl) oraz warszawskiego portalu internetowego Warszawa Info! (warsawcity.info). Z zawodu SEO Specjalist & Web Developer. Zainteresowania: fotografia, grafika, podróże, psychologia, kino, literatura, lifestyle.

3 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POPULARNE ARTYKUŁY