środa, 20 listopada, 2024
strony internetowestrony internetowe

POLECANE

pozycjonowanie stron warszawapozycjonowanie stron warszawa
warszawa infowarszawa info
pożyczki dla firmpożyczki dla firm

Podobne wpisy

Dropshipping – sklep dropshippingowy – zalety

Dropshipping – sklep dropshippingowy – coraz częściej można spotkać w internecie czy w gazetach wzmianki o dropshippingu – ale pewnie niewielu z Was wie dokładnie co oznacza to pojęcie. Postaramy się dziś przybliżyć Wam temat. A zatem jak sama nazwa “dropshiping” wskazuje, jest to jakaś forma “sklepu”, “sprzedaży”. A dokładnie – jest to model sprzedaży internetowej, w którym występują 3 podmioty: hurtownia – pośrednik – klient. W tym wypadku pośrednik zajmuje się działaniami związanymi z promocją i sprzedażą produktu, obsługą klienta, zbieraniem zamówień i przesyłaniem ich do hurtowni. Hurtownia natomiast obsługuje procesy magazynowe oraz wysyłkę towaru.

Dropshipping – model sprzedaży internetowej

hurtownia – sklep dropshippingowy – klient

Dropshipping – sklep dropshippingowy – co to jest?

W poprzednich artykułach pisaliśmy o sklepach internetowych, więc chyba każdy wie jak działa ta branża. Dropshipping to również model sprzedaży internetowej. Co więcej, ten model jest idealnym rozwiązaniem dla początkujących przedsiębiorców oraz małych firm, które z małym nakładem finansowym chcą rozpocząć handel w internecie. W ten sposób znacznie można ograniczyć ryzyko niepowodzenia czy utraty płynności finansowej.

Skupiając się na promowaniu cudzych produktów, można szybko poznać branżę, opanować umiejętności marketingowe oraz poznać procesy potrzebne w większej działalności komercyjnej.

Dropshiping jest również idealnym rozwiązaniem dla osób, które nie chcą zajmować się pakowaniem oraz wysyłką towaru. W tym modelu można wykorzystać efektywnie czas na promocję, marketing i przebicie się przez konkurencję.

Dropshipping – największe zalety z punktu widzenia sprzedawcy – pośrednika:

  • minimalny wkład finansowy – związany jedynie z założeniem sklepu internetowego i działaniami marketingowymi
  • brak potrzeby inwestowania w towar, zasoby magazynowe
  • elastyczność w zakresie oferowanych produktów, szybka możliwość wycofania i wprowadzenia nowego produktu
  • możliwość skoncentrowania czasu i pracy na działaniach marketingowych, poznaniu rynku i dotarciu do jak największej liczby odbiorców
  • brak potrzeby śledzenia trendów w danej branży – ta rola przypada dostawcy produktu, czyli hurtowni
  • brak potrzeby inwestowania w magazyny oraz dużą liczbę pracowników
  • możliwość wprowadzenia do oferty produktów rzadko dostępnych
  • możliwość przetestowania sprzedaży nowych produktów, bez ponoszenia ryzyka finansowego
  • możliwość wykonywania pracy w dowolnym miejscu – do pracy wystarczy jedynie laptop i Internet
  • dostęp do szerszego rynku zbycia – krajowego oraz międzynarodowego

Dropshipping – jak otworzyć sklep dropshippingowy w praktyce?

  • dokonaj analizy konkurencji – sprawdź czy w branży, która Cię interesuje, działają już firmy w tym modelu
  • sprawdź dochodowość branży, która Cię interesuje
  • wybierz rynki, na których skoncentrujesz swoją działalność (Polska, inne kraje)
  • nawiąż współpracę z wybranymi firmami
  • dokładnie przeanalizuj umowę i regulamin – przede wszystkim pod kątem rozliczeń i warunków płatności
  • wybierz platformę do sprzedaży (własny sklep internetowy, serwis aukcyjny, media społecznościowe, katalogi online)
  • sprawdź jakie wybrana przez Ciebie firma/hurtownia oferuje możliwości zwrotu i reklamacji zakupionych towarów
  • przeanalizuj dostępne wsparcie techniczne
  • wprowadź asortyment do swojego sklepu internetowego, serwisy aukcyjne oraz media społecznościowe
  • przeanalizuj działania konkurencji oraz skup się na działaniach marketingowych w celu pozyskania klientów

Sklep dropshippingowy – jak to działa?

  • Klient znajduje produkt, który chce kupić na Twojej stronie lub na stronie do handlu, dodaje go do koszyka i płaci za niego przy użyciu systemu płatniczego
  • Ty otrzymujesz informacje o zakupie i wpływy ze sprzedaży (odjąć wszystkie prowizje brane przez właścicieli strony do handlu)
  • Powinieneś wysłać informacje o zamówieniu do dropshippera i zapłacić im za koszt towaru
  • Ty zatrzymujesz sobie resztę pieniędzy ze sprzedaży jako swoją marżę lub prowizję
  • Firma robiąca dropshipping realizuje zamówienie i wysyła towar do klienta
  • Ty z kolei zajmujesz się komunikacją z klientem, podajesz informacje, kiedy produkt zostanie dostarczony, aktualizujesz informacje o stanie wysyłki, odpowiadasz na pytania oraz zajmujesz się skargami po otrzymaniu przez klienta zamówienia

Sklep dropshippingowy – kwestie prawne …

Dropshipping jest w pełni zgodną z prawem umową pomiędzy Tobą, a hurtownikiem. Mimo, iż może wydawać się to nietypową umową, z pewnością zrobiłeś jakieś zakupy u dropshipperów w przeszłości nawet tego nie wiedząc, jako że wielu sprzedawców na eBay czy Amazonie oraz swoich stronach realizuje zamówienia w całości lub częściowo w ramach dropshippingu.

Podsumowując:

Dropshipping jest mało popularnym, nadal niedocenionym ale bardzo atrakcyjnym modelem sprzedażowym. Ma wiele mocnych stron. Przede wszystkim niski próg finansowy rozpoczęcia działalności oraz łatwość wprowadzenia. Pełna swoboda prowadzenia działań marketingowych, swobodne zarządzanie czasem. Dlatego naprawdę warto zainteresować się tym modelem sprzedaży w Internecie. Szczególnie jeśli jesteś początkującym sprzedawcą i dopiero zaczynasz przygodę z e-handlem. Zachęcamy również to przeczytania artykułu na temat sklep internetowy – gdzie postawić pierwsze kroki? 

Jeśli jesteś zainteresowany otwarciem sklepu internetowego w tym modelu, dobrym rozwiązaniem będzie sklep internetowy na otwartym oprogramowaniu PrestaShop lub WooCommerce. Tu, możemy polecić Wam Agencję Interaktywną AW PROJEKT, która specjalizuje się w tworzeniu sklepów internetowych open source.


 

Polecamy również przeczytać:

zasady zdrowego stylu życia
niedobory witaminy d
urynoterapia, picie moczu
apiterapia
przetłuszczające się włosy, skuteczne metody
ile kosztuje strona internetowa
olejek jojoba na twarz
obiektywy m42

Anita Walczak
Anita Walczak
Właścicielka agencji interaktywnej AW PROJEKT, a także trzech serwisów blogowych (praktycznyblog.pl, ubrand.pl, creditbanque.pl) oraz warszawskiego portalu internetowego Warszawa Info! (warsawcity.info). Z zawodu SEO Specjalist & Web Developer. Zainteresowania: fotografia, grafika, podróże, psychologia, kino, literatura, lifestyle.

2 KOMENTARZE

  1. Bardzo przydatny artykuł, właśnie zastanawiam się nad otwarciem sklepu internetowego w takim modelu. Dzięki!

  2. Sklep dropshippingowy może się w pełni skupić na efektywnym promowaniu swojego asortymentu i dbaniu o klientów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POPULARNE ARTYKUŁY