piątek, 15 marca, 2024
strony internetowestrony internetowe

POLECANE

pozycjonowanie stron warszawapozycjonowanie stron warszawa
warszawa infowarszawa info
pożyczki dla firmpożyczki dla firm

Podobne wpisy

Nazwa i domena w e-biznesie – praktyczne wskazówki

Nazwa i domena w e-biznesie – praktyczne wskazówki

Nazwa i domena w e-biznesie to często mało emocjonujący temat w procesie tworzenia nowej marki. Tymczasem liczba elementów, na które trzeba zwrócić uwagę przy tym wyborze jest ogromna!

Czytając ten artykuł dowiesz się między innymi: jak wybrać najlepszą nazwę domeny, jak uniknąć częstych błędów, jak się zabezpieczyć przed nieuczciwą konkurencją, oraz jak być spokojnym o swoje domeny.

Decyzja wyboru nazwy domeny, często determinuje nie tylko to, jak łatwo będzie można Cię odszukać, ale też, jak będziesz postrzegany przez potencjalnych klientów.

Domena generyczna czy abstrakcyjna?

Domena generyczna zawiera frazę, która bezpośrednio opisuje rodzaj danego produktu lub usługi. Przykładami takich domen będą: wakacje.pl, lecytyna.pl, wrocław.tv. Największymi zaletami tych domen są łatwość zapamiętania oraz minimalne ryzyko pomyłki przy wyszukiwaniu. Takie adresy są również wysoko wyceniane przy ewentualnej odsprzedaży.

Domeny abstrakcyjne lub inaczej skojarzeniowe pozwalają z kolei na stworzenie bardziej wyróżniającej się na rynku marki. Najlepiej jeśli są to nazwy intrygujące, łatwe do zapamiętania, wpadające w ucho. Nazwy te często pochodzą od generyków, tylko zmieniane są ich końcówki, np. na: “ia”, “omat”, “neo”. Mogą tez stanowić słowa całkowicie wymyślone np. jak: “google”, “yahoo”, które są mocnymi, unikalnymi nazwami marek.

Zwolenników każdego z rozwiązań jest bardzo wielu. Stosunkowo wysokie ceny domen generycznych mówią same za siebie – to zawsze jest doskonały wybór! Jeśli natomiast chcesz zbudować markę rozpoznawaną nie tylko na polskim rynku, lepsze będą nazwy abstrakcyjne, które będą brzmiały dobrze w rożnych językach.

Nazwa i domena w e-biznesie - praktyczne wskazówki-www.praktycznyblog.pl_
Nazwa i domena w e-biznesie – praktyczne wskazówki-www.praktycznyblog.pl_

Domena ze słowem obcojęzycznym

Nazwy domen ze słowem obcojęzycznym bez większego problemu znajdziesz dostępne do rejestracji w domenie .pl. Wynika to z faktu, że poziom znajomości języków obcych wśród Polaków nie jest zbyt wysoki. Najbardziej znany jest język angielski, dlatego też często wykorzystywany jest w nazwach domen.

Wybierając jednak nazwę domeny obcojęzycznej warto się zastanowić, jak będzie wymawiał ja przeciętny Polak, oraz co najważniejsze czy nie będzie miał problemu z jej zapisaniem.

Długość nazwy i domeny wielowyrazowe

Generalna zasada co do długości zasady jest prosta – im krótsza, tym lepsza. Są jednak sytuacje gdzie lepiej sprawdzi się nazwa dwuczłonowa. Jeśli np. sprzedajesz “narty wodne” to lepszym wyborem będzie domena nartywodne.pl niż narty.pl, ponieważ precyzyjniej opisze, co dokładnie oferujesz.

Domeny z myślnikiem

Tu również jest prosta zasada. W Polsce nie przyjęły się nazwy domen z myślnikiem. Wyjątkiem od tej zasady są Niemcy. Aby ułatwić czytanie domen w języku niemieckim, stosowanie łączników jest wręcz pożądane.

Jakie rozszerzenia domen wybrać?

Tu trzeba zadać sobie pytanie. Czy Twoja firma działa regionalnie, czy może sprzedajesz usługi w całej Polsce, a nawet w Europie? Jeśli skupiasz się na rynku polskim, to optymalnym rozwiązaniem będzie wybór domena.pl. Jeśli jednak chcesz oferować swoje usługi poza granicami Polski powinieneś zarejestrować domenę .com.

Bezpieczeństwo, jak nie stracić swoich domen?

Należy zwrócić uwagę, że nigdy nie stajesz się właścicielem danej nazwy domeny, stajesz się jedynie jej abonentem na czas określony. Aby nie stracić tego prawa musisz je odnawiać, najczęściej co rok lub co 2 lata.

Nie zostawiaj na ostatnią chwilę odnowienia domeny. Możesz dokonać odnowienia z wielomiesięcznym wyprzedzeniem.


 

Polecamy również przeczytać:

zasady zdrowego stylu życia
niedobory witaminy d
urynoterapia, picie moczu
apiterapia
przetłuszczające się włosy, skuteczne metody
ile kosztuje strona internetowa
olejek jojoba na twarz
obiektywy m42

Anita Walczak
Anita Walczak
Właścicielka agencji interaktywnej AW PROJEKT, a także trzech serwisów blogowych (praktycznyblog.pl, ubrand.pl, creditbanque.pl) oraz warszawskiego portalu internetowego Warszawa Info! (warsawcity.info). Z zawodu SEO Specjalist & Web Developer. Zainteresowania: fotografia, grafika, podróże, psychologia, kino, literatura, lifestyle.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POPULARNE ARTYKUŁY