Efektywny zespół to marzenie każdego przedsiębiorcy. Pracownicy, którzy dobrze czują się w swoim zespole i mają pole do wykazania się, chętniej podejmują trudne decyzje i nie boją się ryzyka z nimi związanego. W budowaniu dobrego zespołu pracowników może pomóc wprowadzenie grywalizacji.
Jak grywalizacja wpływa na zespół?
Efektywny zespół to taki, który samodzielnie podejmuje decyzje, jest zmotywowany i chętny do wspólnego działania. Grywalizacja polega tu na przeniesieniu mechanizmów zabawy i rywalizacji dobrze znanych z gier komputerowych, do codziennego życia organizacji. Wykonywanie tych samych obowiązków lub całkiem nowych, na początku trudnych, zabiera pracownikom chęci do działania i demotywuje. Wykorzystanie grywalizacji w systemach informatycznych pozwala skupić się na celach i pokazuje, jakie nagrody czekają na końcu zabawy. Uczestnicy łączą siły, aby zdobywać kolejne poziomy czy punkty i w ten sposób pracują na sukces całej drużyny, który jest namacalny.
Dlaczego współpraca w grywalizacji jest tak ważna?
Wszystkie gry typu multiplayer, czyli nastawione na rywalizowanie ze sobą indywidualnie lub drużynowo, dużo bardziej angażują pracowników. Dzieje się tak ze względu na szereg silnych emocji, które towarzyszą podczas rozgrywki. Scenariusz nie ma tutaj aż takiego znaczenie, dużo ważniejsze są: rywalizacja, współzawodnictwo, współpraca między członkami zespołu, strategie i myślenie strategiczne, społeczność skupiona wokół danej gry, turnieje i rankingi dla najlepszych graczy. W tego typu rozwiązaniu nie chodzi o rozgrywkę czy zabawę, ale o osiągnięcie jak najlepszego wyniku, zajęcie jakiegoś miejsca i docenienie innych za ich zaangażowanie. Im wyniki będą bardziej satysfakcjonujące, tym większa będzie motywacja do dalszych działań. Grywalizacja motywuje, ułatwia ocenę efektywności, ułatwia uczenie się nowych rzeczy przez pracowników, przyspiesza osiąganie wyznaczonych celów i promuje pozytywną kulturę pracy. Aby dowiedzieć się więcej na temat efektywnego zespołu, wejdź na stronę https://www.gamfi.com/.