niedziela, 25 lutego, 2024
strony internetowestrony internetowe

POLECANE

pozycjonowanie stron warszawapozycjonowanie stron warszawa
warszawa infowarszawa info
pożyczki dla firmpożyczki dla firm

Podobne wpisy

Czym jest Viral?

W świecie marketingu dowodem na to, że praca została wykonana dobrze, jest reakcja. Social media reakcję wyniosły na piedestał, gdzie do tej pory ma się ona bardzo dobrze. Między innymi dlatego viral jest czymś, co dla wielu marketerów czy social media specjalistów stanowi wartość porównywalną ze świętym Graalem. Czym są viralowe treści?

Viral – co to takiego?

Co to Viral i dlaczego każdy chce go mieć? To dobre pytania na początek przygody z marketingiem w social mediach. Viral to content – tekst, wideo, grafika – który rozprzestrzenia się w mediach społecznościowych jak wirus. Jest szybki, precyzyjny i dociera do każdej osoby, która korzysta z social mediów. Takie jest założenie virali. Doskonałym przykładem treści viralowej jest „Piękna i długa reklama Apa*tu”, która była parodią świątecznej reklamy. Każdy przekazywał sobie to video, każdy je znał i każdy się z niego śmiał. To pokazuje, jak ogromną moc ma viral. Jeśli to marka używa go w zaplanowanej od początku do końca kampanii, może uzyskać efekt, który przebije wszystkie hasztagi na Insta i inne piękne posty przygotowywane przez najlepszych marketerów. Jak stworzyć viral i dlaczego nie każdemu się to udaje?

Korzyści płynące z viral marketingu

Viral marketing to strategiczne podejście do tworzenia popularnych, dobrze rozprzestrzeniających się treści. Skupiony jest na doskonałych zasięgach i masowym odbiorze. Takie prowadzenie działań marketingowych nie należy do najprostszych, jednak ma wiele zalet. Przede wszystkim viral marketing umożliwia zbudowanie pozytywnego wizerunku marki w relatywnie krótkim czasie. Ze względu na dużą rozpoznawalność treści, marka automatycznie generuje pozytywne emocje, a to z kolei przekłada się na lepszą sprzedaż. Szerokie zasięgi to kolejny plus akcji viralowych – docierają one do ogromnej ilości odbiorców, jednak nie za sprawą płatnej reklamy, a działań oddolnych, wprowadzanych przez zwykłych użytkowników Internetu. To z kolei sprawia, że koszty kampanii viralowych są niskie.

Czy viral można zaplanować?

Istotą viral marketingu jest planowanie treści, które będą rozchodzić się jak wirusy. To jednak nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Social media rządzą się swoimi prawami, a jednym z nich jest ogromna ilość treści, które pojawiają się codziennie i znikają w zaskakującym tempie. Twój content musi zatem wyróżnić się na tyle, by pozostał „w użyciu” dłużej od pozostałych. Powinien być unikalny, niemożliwy do przeoczenia, a jednocześnie zaplanowany w każdym calu – w dzisiejszych czasach zła jakość nagrania czy zdjęcia rzadko kiedy zyskuje uwagę odbiorców. Viral, tak samo jak każda inna kampania reklamowa, musi przedstawiać praktyczną wartość dla grupy docelowej, odpowiadać na jakieś bolączki ludzi, do których jest kierowany. Istotne jest także zastosowanie emocji w viralu – doskonale pokazują to chociażby szeroko komentowane reklamy Allegro, które rok w rok zyskują status wirusowego contentu.

Założeń, które musi spełnić viral, jest wiele – wpasowanie się w nie nie są zaś proste. Jednak efekt może przerosnąć wszelkie Twoje oczekiwania.

Anita Walczak
Anita Walczak
Właścicielka agencji interaktywnej AW PROJEKT, a także trzech serwisów blogowych (praktycznyblog.pl, ubrand.pl, creditbanque.pl) oraz warszawskiego portalu internetowego Warszawa Info! (warsawcity.info). Z zawodu SEO Specjalist & Web Developer. Zainteresowania: fotografia, grafika, podróże, psychologia, kino, literatura, lifestyle.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POPULARNE ARTYKUŁY