wtorek, 20 lutego, 2024
strony internetowestrony internetowe

POLECANE

pozycjonowanie stron warszawapozycjonowanie stron warszawa
warszawa infowarszawa info
pożyczki dla firmpożyczki dla firm

Podobne wpisy

Kącik kawowy w sklepie spożywczym – z nim rozwiniesz swój biznes

Z roku na rok obserwujemy rosnące inwestycje w handlu detalicznym, obejmujące przede wszystkim nowoczesne wyposażenie lokali. Widać to choćby w coraz większej liczbie sklepów spożywczych posiadających profesjonalne kąciki kawowe. Wiele wskazuje na to, że oblicze klasycznych sklepów się zmienia i tylko ci przedsiębiorcy, którzy popłyną z tym nurtem, zyskają szansę na rozwój swoich biznesów.

Podsumowanie:

  • Kawa wypijana w trakcie zakupów? To coraz częstszy widok! Napój ten stwarza bowiem przestrzeń do odrobiny relaksu, uprzyjemnia nielubiany przez wielu proces kupowania niezbędnych produktów spożywczych i dodaje energii.
  • Najbardziej wartościowa dla gości jest świeżo zaparzona kawa. Taką możesz zaoferować swoim klientom, włączając do wyposażenia sklepu profesjonalny kącik kawowy – z ekspresem automatycznym i niezbędnymi dodatkami, takimi jak kubki, cukier w saszetkach czy mieszadełka.
  • Dotarcie z ofertą do nowych klientów, umocnienie pozycji na rynku czy zwiększenie wartości przeciętnego koszyka zakupowego – to tylko kilka zalet kącika kawowego obecnego w sklepie.
  • Dziś właściciel sklepu nie musi samodzielnie projektować, a później tworzyć kącika kawowego. Może skorzystać z oferty wynajmu takiej strefy – kompleksowo wyposażonej, z gwarancją dostaw ziaren kawy do sklepu i bezpłatnym serwisem technicznym. 

Kawa w sklepach spożywczych – jaką pełni funkcję?

Według raportu ARC Rynek i Opinia z 2021 roku aż 49% Polaków deklaruje picie kawy poza domem, na przykład w podróży czy w trakcie robienia zakupów. Nic dziwnego – „mała czarna” dla wielu osób jest źródłem relaksu i chwilą wytchnienia w dniu wypełnionym obowiązkami i pośpiechem. Dodaje też energii. Świetnie łączy się również z wypiekami i słodkościami dostępnymi w sklepie. Kawa może wręcz zachęcać do zrobienia potrzebnych zakupów, bo dzięki niej nielubiany obowiązek ma szansę stać się przyjemnością. To jednak spojrzenie oczami konsumenta. Dla osoby prowadzącej sklep ważne jest zwłaszcza to, że kawa – podawana w przeznaczonym do tego kąciku kawowym – może przełożyć się na duży zysk przy stosunkowo niewielkim wysiłku i inwestycji.

Kącik kawowy a rosnące zyski – jak to możliwe?

Sprzedaż kawy na wynos, w postaci gotowego napoju pochodzącego z samoobsługowego stoiska, to bardzo rentowna usługa. Średnie marże detaliczne sięgają nawet kilkudziesięciu procent! Do tego dochodzi szereg dodatkowych korzyści, które w dłuższej perspektywie też składają się na rosnące przychody w firmie. Mowa przede wszystkim o:

  • zwiększeniu konkurencyjności sklepu na lokalnym rynku, 
  • otwarciu się na nowych klientów – tych, którzy chętnie w trakcie robienia zakupów sięgną po ulubioną kawę z ekspresu,
  • budowaniu przyjemnych doświadczeń, dzięki czemu klienci miło wspominają sklep i chętnie do niego wracają,
  • zwiększeniu wartości przeciętnego koszyka zakupowego – kącik kawowy (https://www.tchibo-coffeeservice.pl/rozwiazania-dla-biznesu/dla-stacji-benzynowych-i-sklepow/) sprzyja bowiem sprzedaży krzyżowej (z ang. cross selling), czyli sprzedaży dodatkowego produktu, na przykład kawy do drożdżówki lub odwrotnie,
  • tworzeniu profesjonalnego wizerunku sklepu – nowoczesnego i spójnego z aktualnymi trendami w handlu detalicznym.

Jak zdobyć kącik kawowy do swojego sklepu?

To bardzo łatwe! Nie musisz bowiem aranżować takiego kącika samodzielnie. Możesz zdecydować się na jego wynajem. Taką usługę świadczy między innymi Tchibo Coffee Service, ekspert w zakresie dostarczania kompleksowych rozwiązań kawowych dla firm. W ramach współpracy zyskujesz kompleksowo wyposażony kącik kawowy, z gwarancją dostaw ziaren kawy prosto do lokalu, możliwością skorzystania z profesjonalnego doradztwa oraz bezpłatnego serwisu technicznego. W zamian opłacasz miesięczny czynsz.

Anita Walczak
Anita Walczak
Właścicielka agencji interaktywnej AW PROJEKT, a także trzech serwisów blogowych (praktycznyblog.pl, ubrand.pl, creditbanque.pl) oraz warszawskiego portalu internetowego Warszawa Info! (warsawcity.info). Z zawodu SEO Specjalist & Web Developer. Zainteresowania: fotografia, grafika, podróże, psychologia, kino, literatura, lifestyle.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POPULARNE ARTYKUŁY