Pełen pasji i inspiracji blog lifestyle

tworzenie stron internetowych
Strona głównaMARKETINGUżyteczność sklepu internetowego - praktyczny poradnik

Użyteczność sklepu internetowego – praktyczny poradnik

Użyteczność sklepu internetowego – praktyczny poradnik

Użyteczność sklepu internetowego ma szczególne znaczenie, ponieważ ma bezpośredni wpływ na liczbę złożonych zamówień, czyli tzw. konwersję. Użyteczność (usability), to określenie związane z dostosowywaniem różnych rozwiązań do oczekiwań i przyzwyczajeń użytkowników. Krótko mówiąc “użyteczny” oznacza: intuicyjny oraz łatwy w obsłudze. Użytkownik nie musi zastanawiać się co i jak wykonać – strona jest czytelna, użytkownik “wie” co ma robić. Tak więc użyteczność nie powinna być czymś wyjątkowym – powinna być standardem i podstawą każdego projektu. Dobrze dopracowana użyteczność wspiera sprzedaż, natomiast słaba użyteczność nie generuje sprzedaży. Dlatego warto powierzyć to zadanie Agencji, która oferuje tworzenie sklepów internetowych.

Tak więc użyteczność w sklepie internetowym jest podstawą powodzenia Twojego biznesu w sieci.

Na co warto zwrócić uwagę pod kątem użyteczności?

  1. projekt graficzny, czyli ogólny wygląd, szablon. Każdy sklep internetowy ma swoich odbiorców, swoją grupę docelową. Należy zdefiniować swoją grupę odbiorców, przed wdrożeniem sklepu. Inaczej bowiem należy przygotować szablon dla młodych matek, inaczej dla młodzieży, a inaczej dla ludzi starszych. Nie mniej jednak, każdorazowo szablon sklepu powinien być: prosty, przejrzysty i czytelny.
  2. Szybkość ładowania się sklepu. Szybkość ładowania się strony jest ważnym elementem użyteczności, jak również jest ważnym czynnikiem rankingowym Google. Strona powinna ładować się jak najszybciej, najlepiej ok 3 sekund. Jeżeli Twój sklep ładuję się dłużej niż 5 sekund, należy pilnie popracować nad jego optymalizacją.
  3. Czcionka. Tu obowiązują pewne reguły:
    kontrast – najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest stosowanie ciemnej (czarnej lub ciemno szarej) czcionki na jasnym tle (najlepiej białym)
    rozmiar – 12 lub 13 pikseli dla tekstu podstawowego będzie optymalnym rozwiązaniem
    liczba czcionek – ogranicz liczbę stosowanych czcionek, najlepiej do jednej. W elementach takich jak slogany, nagłówki czy banery możesz użyć innej czcionki
    kolory – najlepiej stosować tyko dwa kolory – jeden dla zwykłego tekstu a drugi dla linków
    rodzaj – stosuj podstawowe czcionki, bezszeryfowe, ponieważ łatwiej się je czyta

     

  4. Formatowanie tekstu. Stosuj nagłówki w celu zwiększenia przejrzystości tekstu i zwrócenia uwagi użytkownika. Pamiętaj, że listy punktowe oraz wyliczenia zwiększają przejrzystość tekstu. Pogrubienia stosuj rzadko. Tylko jeśli chcesz zwrócić uwagę na jakiś wyraz lub frazę. Aby zwiększyć czytelność tekstu, twórz krótkie bloki tekstowe.
  5. Wygląd linków i oznaczenie klikalnych elementów. Postaraj się, aby elementy klikalne odróżniały się od reszty tekstu. Ważne aby współgrały z kolorystyką szablonu oraz miały inny kolor niż standardowy tekst.
  6. Jasny przekaz akcji zakupowej. Standardem jest opisywanie przycisków zakupowych jako “do koszyka” lub “dodaj”. Nie próbuj łamać tych standardów.
  7. Etykiety i nazewnictwo. Stosuj ogólnie przyjęte nazwy dla typowych elementów. (strona główna, kontakt, opinie).
  8. Logo i taglinie. Logo powinno znajdować się w lewym górnym rogu oraz być podlinkowane do strony głównej sklepu.
  9. Menu górne. Czytelna nawigacja jest podstawowym elementem w e-sklepie, a menu górne jest zasadniczo obowiązkowe.
  10. Czat w sklepie, wirtualny doradca. Rozważ wprowadzenie czatu, dzięki temu zwiększysz satysfakcję użytkownika.
  11. Obramowania. Doskonałym sposobem na zwiększenie użyteczności jest wyróżnienie ważnych elementów za pomocą ramek.
  12. alt i title obrazków. Osoby niewidome, które korzystają z czytników stron, dzięki altom dowiedzą , czego dotyczą grafiki na stronie. Natomiast title obrazków pojawiają się w oknie przeglądarki po najechaniu na nie myszką, zwiększają więc użyteczność sklepu.
  13. URL. Adresy URL to również element użyteczności. Użytkownik widząc przyjazny adres, od razu wie gdzie się znajduje.

 

Polecam artykuł dropshipping-sklep-dropshippingowy. W drugiej części artykułu omówimy “użyteczność” strony produktu, koszyka oraz zamówień.


 

Polecamy również przeczytać:

zasady zdrowego stylu życia
niedobory witaminy d
urynoterapia, picie moczu
apiterapia
przetłuszczające się włosy, skuteczne metody
ile kosztuje strona internetowa
olejek jojoba na twarz
obiektywy m42

Anita Walczak
Anita Walczak
Właścicielka agencji interaktywnej AW PROJEKT, a także dwóch serwisów blogowych. Z zawodu SEO Specjalist & Web Developer. Zainteresowania: fotografia, grafika, podróże, psychologia, kino, literatura, lifestyle.

1 KOMENTARZ

  1. Służysz społeczności blogowej, pięknie przy tym składasz frazy. przyjmij najszczersze wdzięczności moich wyrazy 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Bądź na bieżąco

10,988FaniLubię
376ObserwującyObserwuj
987ObserwującyObserwuj
Reklamastrony internetowe

Polecamy przeczytać

lifestylefinansesklep internetowyekspozycjafotografiapodróżee-sklepUI/UX Designmodelleczenie trądzikue-marketingstrony internetoweinspiracjeportretkosmetologiaSEOpozycjonowaniezdrowe odżywianiekosmetyki organiczneidentyfikacja wizualnatrądzik pospolityapiterapiabio kosmetykdieta pudełkowaprodukty pszczeleekooptymalizacja SEOdzieckoanaliza rynkuprzepisykredyt konsolidacyjnykoszt strony wwwkawa rozpuszczalnaidentyfikacja markipomoc domowakonsultingstrony wordpress cenastrona internetowa cenaprzetłuszczające się włosymarketing internetowyszklarnia ogrodowaszkolenia Masterclasspomoc kuchennae-commercesklep stacjonarnymatcharehabilitacjazdrowe espressoprojektowanie logobóle kręgosłupaszkolenia z makijażu permanentnegokoszt strony internetowejfotoobrazycera tłustanaturalna medycynaSnoop DogBill GateskryptowalutaBitcoinsuche włosyszczotki do brodybrodaFotoobraz z panoramąmedycyna chińskaile kosztuje strona internetowakafelki do salonukafelki podłogowepłytki podłogowekafelkitorebka damskaklasyczna torebkaFotoobraz z abstrakcyjną grafikąFotoobraz z podobizną dzieckaFotoobraz w prezencie ślubnymbarberbudowanie linkówtłoczone logo na kalendarzudietetyczne smothiesmothieJak wyjść z długówviral marketingczym jest viralzdrowy cateringcatering dietetycznywlewy witaminowelogo drukowane techniką UVseo poza stronąSEO off-pageSEO on-pagetworzenie stron wordpressstrony wordpressaplikacje do nauki angielskiegonauka angielskiego przez zabawęnauka angielskiego przez słuchanieangielski dla dziecikalendarze książkowe z logokroplówki witaminowekroplówki wzmacniająceEPA E10hematologiahematologozonowanie po zgoniezarabianie na blogulatanie dronemXiaomi do 1000 złotychtelefon do 1000 złotychszafa przesuwnastomatolog dziecięcymaseczki N95maseczki KN95HEPA H14HEPA H13filtry hepaAkcelerometr w telefonieKubernetesendokrynologkoniec pandemiochrona przed COVID-19maseczki a Omikronserwis wentylacjibasen ogrodowyszybko przetłuszczające się włosyGoogle AdWordsAdWordsIzotretynoinabiałko zwierzęcebiałko roślinnedieda wegetariańskaekstrakty roślinnewyciągi ziołowealgireklamalaseroterapia w leczeniu trądzikutłuste włosyobiektywy M42soda lecznicze właściwościsoda oczyszczona w medycyniesoda oczyszczona właściwości leczniczesoda oczyszczona właściwościsoda oczyszczonastrona wordpresslaserowe usuwanie przebarwieńchwilówkipożyczkikrem z dynikoktajle-handeldropshippingmarkabranddomenapanoramowanieczas naświetlaniazupypeeling chemicznykuracje urynoweurynaurytoterapiaprzetłuszczanie włosówolej jojobaolej kokosowyniedobory witaminwitamina d3błonnik pokarmowyprzysłonatrądzik młodzieżowysmart houseinteligentny domcivid 19sportdieta niskobiałkowadietazdrowy tryb życiazdrowy styl życiapicie moczuleczenie moczemkredyt gotówkowygrywalizacjaUseCryptUseCryptMessengerUseCryptOpinieklimatyzerytania klimatyzacjastyl industrialnypanele fotowoltaicznefotowoltaikawłoski stylbutik z odzieżą włoskąmoda włoskaodzież damskabutik onlineodzież z lnuodzież lnianasegregacja śmiecihurtownia odzieży włoskiejodzież włoskaenergia ze słóńcapozycjonowanie stron wwwpozycjonowanie stron internetowychreklama w internecie