sobota, 16 marca, 2024
strony internetowestrony internetowe

POLECANE

pozycjonowanie stron warszawapozycjonowanie stron warszawa
warszawa infowarszawa info
pożyczki dla firmpożyczki dla firm

Podobne wpisy

Użyteczność sklepu internetowego – praktyczny poradnik

Użyteczność sklepu internetowego – praktyczny poradnik

Użyteczność sklepu internetowego ma szczególne znaczenie, ponieważ ma bezpośredni wpływ na liczbę złożonych zamówień, czyli tzw. konwersję. Użyteczność (usability), to określenie związane z dostosowywaniem różnych rozwiązań do oczekiwań i przyzwyczajeń użytkowników. Krótko mówiąc “użyteczny” oznacza: intuicyjny oraz łatwy w obsłudze. Użytkownik nie musi zastanawiać się co i jak wykonać – strona jest czytelna, użytkownik “wie” co ma robić. Tak więc użyteczność nie powinna być czymś wyjątkowym – powinna być standardem i podstawą każdego projektu. Dobrze dopracowana użyteczność wspiera sprzedaż, natomiast słaba użyteczność nie generuje sprzedaży. Dlatego warto powierzyć to zadanie Agencji, która oferuje tworzenie sklepów internetowych.

Tak więc użyteczność w sklepie internetowym jest podstawą powodzenia Twojego biznesu w sieci.

Na co warto zwrócić uwagę pod kątem użyteczności?

  1. projekt graficzny, czyli ogólny wygląd, szablon. Każdy sklep internetowy ma swoich odbiorców, swoją grupę docelową. Należy zdefiniować swoją grupę odbiorców, przed wdrożeniem sklepu. Inaczej bowiem należy przygotować szablon dla młodych matek, inaczej dla młodzieży, a inaczej dla ludzi starszych. Nie mniej jednak, każdorazowo szablon sklepu powinien być: prosty, przejrzysty i czytelny.
  2. Szybkość ładowania się sklepu. Szybkość ładowania się strony jest ważnym elementem użyteczności, jak również jest ważnym czynnikiem rankingowym Google. Strona powinna ładować się jak najszybciej, najlepiej ok 3 sekund. Jeżeli Twój sklep ładuję się dłużej niż 5 sekund, należy pilnie popracować nad jego optymalizacją.
  3. Czcionka. Tu obowiązują pewne reguły:
    kontrast – najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest stosowanie ciemnej (czarnej lub ciemno szarej) czcionki na jasnym tle (najlepiej białym)
    rozmiar – 12 lub 13 pikseli dla tekstu podstawowego będzie optymalnym rozwiązaniem
    liczba czcionek – ogranicz liczbę stosowanych czcionek, najlepiej do jednej. W elementach takich jak slogany, nagłówki czy banery możesz użyć innej czcionki
    kolory – najlepiej stosować tyko dwa kolory – jeden dla zwykłego tekstu a drugi dla linków
    rodzaj – stosuj podstawowe czcionki, bezszeryfowe, ponieważ łatwiej się je czyta

     

  4. Formatowanie tekstu. Stosuj nagłówki w celu zwiększenia przejrzystości tekstu i zwrócenia uwagi użytkownika. Pamiętaj, że listy punktowe oraz wyliczenia zwiększają przejrzystość tekstu. Pogrubienia stosuj rzadko. Tylko jeśli chcesz zwrócić uwagę na jakiś wyraz lub frazę. Aby zwiększyć czytelność tekstu, twórz krótkie bloki tekstowe.
  5. Wygląd linków i oznaczenie klikalnych elementów. Postaraj się, aby elementy klikalne odróżniały się od reszty tekstu. Ważne aby współgrały z kolorystyką szablonu oraz miały inny kolor niż standardowy tekst.
  6. Jasny przekaz akcji zakupowej. Standardem jest opisywanie przycisków zakupowych jako “do koszyka” lub “dodaj”. Nie próbuj łamać tych standardów.
  7. Etykiety i nazewnictwo. Stosuj ogólnie przyjęte nazwy dla typowych elementów. (strona główna, kontakt, opinie).
  8. Logo i taglinie. Logo powinno znajdować się w lewym górnym rogu oraz być podlinkowane do strony głównej sklepu.
  9. Menu górne. Czytelna nawigacja jest podstawowym elementem w e-sklepie, a menu górne jest zasadniczo obowiązkowe.
  10. Czat w sklepie, wirtualny doradca. Rozważ wprowadzenie czatu, dzięki temu zwiększysz satysfakcję użytkownika.
  11. Obramowania. Doskonałym sposobem na zwiększenie użyteczności jest wyróżnienie ważnych elementów za pomocą ramek.
  12. alt i title obrazków. Osoby niewidome, które korzystają z czytników stron, dzięki altom dowiedzą , czego dotyczą grafiki na stronie. Natomiast title obrazków pojawiają się w oknie przeglądarki po najechaniu na nie myszką, zwiększają więc użyteczność sklepu.
  13. URL. Adresy URL to również element użyteczności. Użytkownik widząc przyjazny adres, od razu wie gdzie się znajduje.

 

Polecam artykuł dropshipping-sklep-dropshippingowy. W drugiej części artykułu omówimy “użyteczność” strony produktu, koszyka oraz zamówień.


 

Polecamy również przeczytać:

zasady zdrowego stylu życia
niedobory witaminy d
urynoterapia, picie moczu
apiterapia
przetłuszczające się włosy, skuteczne metody
ile kosztuje strona internetowa
olejek jojoba na twarz
obiektywy m42

Anita Walczak
Anita Walczak
Właścicielka agencji interaktywnej AW PROJEKT, a także trzech serwisów blogowych (praktycznyblog.pl, ubrand.pl, creditbanque.pl) oraz warszawskiego portalu internetowego Warszawa Info! (warsawcity.info). Z zawodu SEO Specjalist & Web Developer. Zainteresowania: fotografia, grafika, podróże, psychologia, kino, literatura, lifestyle.

1 KOMENTARZ

  1. Służysz społeczności blogowej, pięknie przy tym składasz frazy. przyjmij najszczersze wdzięczności moich wyrazy 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POPULARNE ARTYKUŁY