czwartek, 25 kwietnia, 2024
strony internetowestrony internetowe

POLECANE

pozycjonowanie stron warszawapozycjonowanie stron warszawa
warszawa infowarszawa info
pożyczki dla firmpożyczki dla firm

Podobne wpisy

Outsourcing IT – czy to się opłaca?

Outsourcing to bardzo popularna forma świadczenia usług. Określone zadania wykonywane są przez firmę zewnętrzną, a najczęściej korzysta się z tego w zakresie HR, finansów oraz IT. Czy jednak rzeczywiście taniej będzie komuś zlecić obsługę informatyczną zamiast zająć się nią we własnym zakresie?

Tańsza rekrutacja

Stworzenie własnego działu IT oznacza zwykle długie i kosztowne poszukiwanie pracowników. W przypadku outsourcingu wystarczy znaleźć dobrą firmę, która zajmie się obsługą IT, co zajmuje znacznie mniej czasu. Do tego wynajęta firma zapewnia dostęp do wszystkich potrzebnych w danej chwili specjalistów – nie trzeba ich trzymać cały czas na etacie, a niezbędne usługi są realizowane zgodnie z potrzebami klienta. Znikają też koszty utworzenia działu IT, co wymaga zakupienia drogiego sprzętu i stałego doszkalania zespołu, ponadto nie trzeba się martwić o pensje, opłacanie składek, urlopy, zwolnienia chorobowe. Przy outsourcingu jest po prostu stała opłata za określony zakres wsparcia i tylko z tego obie strony umowy się rozliczają.

Dostęp do najnowszych technologii

Firma zajmująca się świadczeniem usług informatycznych, jak Enicom, stale dba o to, aby być na bieżąco i zapewniać swoim klientom dostęp do najnowszych rozwiązań. To tańsze od zatrudniania wysoko wykwalifikowanych specjalistów, zwłaszcza gdy ich wsparcie jest potrzebne jedynie okresowo – takich osób nie ma na rynku wiele, dlatego może być problem z nawiązaniem z nimi współpracy. Sytuacja dodatkowo się skomplikuje, kiedy taki specjalista jest potrzebny od zaraz, bo aby mieć pewność co do jego kwalifikacji, trzeba wpierw poświęcić czas na rekrutację, podczas gdy outsourcing rozwiązuje ten problem od ręki.

Brak kosztownych przestojów

Z infrastruktury informatycznej korzysta dzisiaj większość firm. Musi być ona dobrze zaprojektowana, tak aby praca przebiegała płynnie, a dane firmy były bezpieczne i poprawnie zarchiwizowane. Niestety, nawet najlepiej przygotowana sieć nie jest zupełnie wolna od ryzyka usterki. Bez własnego pracownika IT naprawa awarii może się mocno wydłużyć, co naraża firmę na niepotrzebne koszty, a po drugie, jedna osoba nie jest w stanie zająć się wszystkim, więc pewnie i tak nie obejdzie się bez szukania pomocy na zewnątrz. Outsourcing zapewnia szybką reakcję i sprawne usunięcie awarii, co nie sparaliżuje działania firmy.

Anita Walczak
Anita Walczak
Właścicielka agencji interaktywnej AW PROJEKT, a także trzech serwisów blogowych (praktycznyblog.pl, ubrand.pl, creditbanque.pl) oraz warszawskiego portalu internetowego Warszawa Info! (warsawcity.info). Z zawodu SEO Specjalist & Web Developer. Zainteresowania: fotografia, grafika, podróże, psychologia, kino, literatura, lifestyle.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POPULARNE ARTYKUŁY