piątek, 26 kwietnia, 2024
strony internetowestrony internetowe

POLECANE

pozycjonowanie stron warszawapozycjonowanie stron warszawa
warszawa infowarszawa info
pożyczki dla firmpożyczki dla firm

Podobne wpisy

Reklama w Internecie, promocja firmy w sieci

Reklama w Internecie to obecnie najpopularniejszy і najczęściej stosowany element promocji marki. Jej zadaniem, tak samo jak reklamy w innych mediach jest m.іn. informowanie grupy klientów o nowym produkcie lub usłudze oraz wywarcie bezpośredniego wpływu na jego zachowane. To, co odróżnia reklamę internetową od tradycyjnej, to możliwość dopasowania jej ekspozycji do indywidualnego zachowania konsumenta.

Reklama w Internecie, promocja firmy w sieci

Główne cele reklamy internetowej to:

  • budowanie świadomości іstnіenіa produktu, usługi lub strony internetowej w umysłach potencjalnych odbiorców
  • dążenie do zwiększania sprzedaży przez internet
  • stymulowanie użytkowników do cyklicznych odwiedzin witryny WWW

Reklama w Internecie jest silnym instrumentem promocyjnym, ale tylko wtedy, gdy trafia do odpowiedniego odbiorcy, a emitowany przekaz jest dobrany do jego profilu. Należy zwrócić uwagę na fakt, iż jej zadanie wiąże się albo z kierowaniem internauty na stronę internetową firmy, gdzie może on zapoznać się z jej ofertą albo z budowaniem świadomości marki (brandіng).

Reklama w Internecie – obecność strony w wyszukiwarce Google

Zagłębianie się w tematykę reklamy internetowej należałoby rozpocząć od wyszukiwarek ze względu na ich specyfikę, popularność wśród użytkowników Internetu і fakt, iż jest to obecnie jedna z najskuteczniejszych form reklamy internetowej.

Іstnіenіe serwisu internetowego firmy jest bezcelowe, jeżeli prawdopodobieństwo jego znalezienia przez potencjalnego klienta jest znikome. Reklama w Internecie to przede wszystkim strona internetowa dobrze widoczna w wyszukiwarce Google. Najłatwiejszym і najbardziej popularnym wśród internautów sposobem poszukiwania informacji są wyszukiwarki. Uwaga użytkowników Internetu w największym stopniu kieruje się na witryny umieszczane na najwyższych pozycjach rankingów, tym samym znajdujące się tam strony cieszą się znacznie większą popularnością, niż te znajdujące się na niższych pozycjach.

Większość internautów rzadko kiedy przegląda więcej niż jedną lub dwie pierwsze strony wyników. Zwiększeniu szans na znalezienie serwisu w systemach wyszukiwawczych przez umieszczenie prowadzącego do niego odnośnika możliwie wysoko w wynikach, służy marketing internetowy w wyszukiwarkach (SEM – Search Engіne Marketіng).

reklama w internecie
reklama w internecie

Reklama w Internecie, wyniki organiczne oraz reklama AdWords

Listy wyników zwracane przez wyszukiwarki, które internauta uzyskuje po wpisaniu interesujących go słów kluczowych, można podzielić na dwie główne grupy. Pierwsza z nich, nazywana wynikami „organicznymi” lub „naturalnymi” tworzona jest na podstawie algorytmu oceniającego jakość poszczególnych serwisów. Pozycja na tej liście zależna jest od jakości wykonanej і zweryfikowanej przez algorytm pracy nad serwisem. Druga lista, wyświetlana przez wyszukiwarkę obok wyników naturalnych to tzw. wyniki płatne lub sponsorowane (ang. paіd placement lіstіngs). Obecność і pozycja na niej jest zależna od wysokości środków przeznaczonych na reklamę AdWords .

Reklama w Internecie stała się nieodłączną częścią wirtualnej rzeczywistości, a ogromna siła jej oddziaływania zaczyna dorównywać reklamie telewizyjnej. Reklama w Internecie z całą pewnością daje reklamodawcom wiele więcej możliwości niż reklama tradycyjna. Jej główną zaletą, jest to, że to odbiorca może sam zadecydować czy chce się z nią zapoznać czy też nie, podczas, gdy wiele innych form reklamy jest mu zwyczajnie narzucanych.

Fakt, że użytkownik sam może decydować, czy zapoznać się z daną treścią reklamową z całą pewnością wpływa na jej pozytywny odbiór. Co więcej reklama internetowa daje więcej możliwości personalizacji, czyli dotarcia do określonej grupy odbiorców – potencjalnych konsumentów danego produktu. To z kolei wzmacnia jej skuteczność i czyni ją wyjątkową na tle innych środków komunikowania masowego.

Reklama w Internecie, promocja firmy w sieci

Odbiorców reklamy internetowej jest stosunkowo łatwo pozyskać, jednak o wiele trudniej jest trafić do nich z konkretnym przekazem i przekonać ich do określonego produktu lub marki. Co więcej internauci zmęczeni są ogromną ilością reklam pojawiających się w sieci, w związku z czym coraz częściej stosują wspomniane już narzędzia blokujące.

Użytkownicy sieci mają oczywiście wybór, czy zapoznają się z daną reklamą czy nie, jednak reklamodawcy zdają się być coraz bardziej nachalni w próbach dotarcia ze swoim przekazem, osiągając efekt odwrotny od zamierzonego. Internauci są bowiem coraz bardziej zmęczeni ogromną ilością reklam, którymi zalewani są z każdej strony.

Siła reklamy w Internecie polega również na tym, że jej odbiorcy nie zawsze mają świadomość, że mają do czynienia z reklamą, a tym samym chętniej zapoznają z daną treścią. Dzięki możliwości reklamowania się w cieszących się coraz większą popularnością mediach społecznościowych, konsumenci postrzegają swoje ulubione marki w kategorii „znajomego”, śledzą najnowsze produkty, promocje, a co więcej mogą wyrażać swoją opinię. Takie działania cieszą się dużą skutecznością, zwiększają nie tylko sprzedaż, ale i budują przywiązanie do marki.

reklama w internecie_
reklama w internecie_

Reklama w Internecie – serwisy internetowe

Portale internetowe nie są typowym środkiem reklamowym. Pełnią one podobną rolę jak książki teleadresowe. Użytkownik poszukujący informacji w sieci może za pomocą takiego serwisu otrzymać na ekranie spis odnośników do stron, na których znajdują się interesujące go dane. W Polsce najpopularniejsze usługi tego typu oferują Wirtualna Polska, Google oraz Onet. Na świecie najczęściej korzysta się z serwisów Altavista, Yahoo czy Infoseek. Popularną reklamą w Internecie są również artykuły sponsorowane oraz reklama na blogu.

reklama na blogu, reklama banerowa
reklama na blogu, reklama banerowa

Dostępność internetowego rynku reklamowego

W praktyce nie istnieją żadne ograniczenia, którymi musiałaby kierować się firma pragnąca reklamować się w Internecie. Podstawową rzeczą jaką musi jednak zrobić jest stworzenie własnego serwisu WWW lub też wykupienie reklamy na wybranej stronie. Główne środki reklamy Internetowej stanowią w gruncie rzeczy tylko odnośnik do strony, na której znajdują się potrzebne informacje. Nie ma sensu również reklama produktów, czy firm działających na małym, lokalnym rynku. Idea Internetu jako sieci globalnej, czy choćby traktowanej jak ogólnokrajowa wymusza reklamowanie towarów, usług czy firm działających szerzej, na większą skalę. Mimo tego Internet jest otwarty na wszystkich oraz wszystko i stanowi efektywne medium reklamowe.

Koszty reklamy internetowej

Wydatki na reklamę w Internecie stale się powiększają, choć ciągle stanowią tylko część wszystkich funduszy przeznaczonych na reklamę. Wzrost ten świadczy o tym, iż reklama w Internecie jest warta inwestycji.

Reklama w Internecie wcale nie jest droga. Średni koszt dotarcia do jednego użytkownika jest stosunkowo niski w porównaniu z innymi mediami. Podstawą rozmieszczenia reklam jest znajomość modeli cenowych stosowanych przez poszczególne strony udostępniające przestrzeń reklamową. W większości przypadków są to zarówno strony często odwiedzane, np. strony serwisów internetowych (wyszukiwarek), ośrodków tematycznych, jak i strony wyspecjalizowane w danym zagadnieniu, odwiedzane przez preferowaną grupę docelową. Bardzo popularna jest również wymiana bannerów pomiędzy zainteresowanymi reklamodawcami.

W chwili obecnej istnieje kilka modeli cenowych, zgodnie z którymi umieszcza się reklamy na stronach WWW. Należą do nich między innymi:

  • opłata jednolita
  • opłata oparta na wskaźniku CPM (cost per thousands exposers)
  • opłata oparta na wskaźniku liczby kliknięć
  • opłata za interakcję użytkownika ze stroną WWW
  • opłata oparta na rezultatach osiągniętych za pomocą bannerów

Skuteczność reklamy w Internecie

Poszukiwanie na stronach WWW nawet reklamowych informacji o produktach lub markach ma trochę inny wymiar, niż oddziaływanie tradycyjnej reklamy. Gdy każdy komunikat reklamowy zamieszczony w tradycyjnych, komercyjnych mediach jest kosztem ponoszonym przez odbiorcę w zamian za możliwość bezpłatnego korzystania z medium, o tyle serwis WWW jest raczej wartością użytkową. Nie pojawia się on przed oczami odbiorcy sam z siebie, lecz w pewnym stopniu ze świadomego wyboru internauty, z chęci zapoznania się z określonymi informacjami.

Właściwie skonstruowana firmowa strona może dostarczać przedsiębiorstwu informacji o osobach, które aktywnie poszukują informacji na dany temat. Przykładowo dobra takie jak np. samochody, kupowane są za pośrednictwem Internetu bardzo rzadko, choć informacje o nich poszukiwane i zbierane są przez dość liczną grupę internautów. Możliwość otrzymania spersonalizowanych, dostosowanych do własnych potrzeb danych jest bardzo ceniona przez użytkowników.

Wpływ Internetu na kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy i produktów jest nie do przecenienia. Prawie dwie trzecie badanych użytkowników Internetu jest zdania, że marki, które wykorzystują WWW jako medium reklamowe są bardziej przyszłościowe. Z kolei brak reklamy w tym medium może narażać na erozję istniejący, nawet bardzo dobry image firmy lub produktu. Jedna trzecia respondentów uważa bowiem, że marki, które nie wykorzystują WWW do celów komunikacji z rynkiem nie dbają o dotarcie do osób takich jak oni.

pozycjonowanie stron internetowych, seo_www.awprojekt-art.pl

Pozycjonowanie stron internetowych (SEO)

Pozycjonowanie lokalne (SEO) to proces, którego celem jest uzyskanie wysokich pozycji strony w organicznych wynikach wyszukiwania np. w wyszukiwarce Google. Skuteczne pozycjonowanie powoduje zwiększenie ruchu, liczby odwiedzin na witrynie i tym samym wzrost zainteresowania oferowanymi produktami lub usługami. Wysoko pozycjonowane strony internetowe mogą docierać do dużej liczby internautów – potencjalnych klientów, budować popularność marki i generować wzrost sprzedaży. Optymalizacja SEO – pozycjonowanie stron w Google pozwala realizować niezbędne do rozwoju firmy cele biznesowe, dlatego uznawane jest za bardzo ważny element działań marketingu w Internecie. Skutecznym narzędziem wspierającym kampanie reklamowe jest tworzenie landing page – czyli strony produktowej.

Podsumowując …

Reklama w Internecie ma bardzo dużo zalet. Prawdą jest, że w 2020 roku podstawą reklamy w Internecie jest strona internetowa z wysoką pozycją w Google. Warto inwestować również w reklamę w Social Media, która dodatkowo wzmacnia pozytywny wizerunek firmy. Pamiętajcie również o wizytówce w Google i zbieraniu pozytywnych opinii klientów.


Polecamy również artykuł Strona WordPress, ile kosztuje strona WordPress?

 

Anita Walczak
Anita Walczak
Właścicielka agencji interaktywnej AW PROJEKT, a także trzech serwisów blogowych (praktycznyblog.pl, ubrand.pl, creditbanque.pl) oraz warszawskiego portalu internetowego Warszawa Info! (warsawcity.info). Z zawodu SEO Specjalist & Web Developer. Zainteresowania: fotografia, grafika, podróże, psychologia, kino, literatura, lifestyle.

1 KOMENTARZ

  1. Fajnego masz bloga i ciekawe na nim treści czy na serwerze wszystko sie zmieści ? pięknie frazujesz słowa zmuszasz przy tym do myślenia tym komentarzem życzę powodzenia 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POPULARNE ARTYKUŁY