czwartek, 28 marca, 2024
strony internetowestrony internetowe

POLECANE

pozycjonowanie stron warszawapozycjonowanie stron warszawa
warszawa infowarszawa info
pożyczki dla firmpożyczki dla firm

Podobne wpisy

Czym jest artykuł sponsorowany?

Artykuł sponsorowany najczęściej ma formę subtelnej reklamy umieszczanej w serwisie internetowym lub w prasie. W pierwszym przypadku jego wyróżniającym elementem jest obecność linkowania. Dlatego tego typu treści stanowią bardzo dobre źródło pozyskiwania wartościowych odnośników. Dzięki nim można skutecznie pozycjonować witrynę, a przy tym budować swoją markę.

Artykuł sponsorowany – czym się wyróżnia?

Artykuł sponsorowany to tekst, który może mieć różną długość – zwykle mieści się ona w przedziale od 3 do 6 tysięcy znaków, ale nie są to rygorystyczne wytyczne. Powinien dotyczyć tematyki, która jest interesująca dla internautów, aby zachęcić ich do zapoznania się z całością wpisu.

Co ważne, tekst nie może mieć typowo marketingowej formy, a już na pewno nie powinien stanowić nachalnej reklamy usług czy produktów. Takie treści działają odstraszająco na czytelników. A rolą artykułu sponsorowanego jest dostarczenie merytorycznej wiedzy z jedynie delikatnym nakierowaniem na ofertę. Nie jest więc dobrą praktyką zamieszczanie z nim typowych CTA (call to action), takich jak:

  • „kup”,
  • „zobacz ofertę”,
  • „wypróbuj produkt”.

Reklama powinna być subtelna i tylko sugerować czytelnikowi, że produkt lub usługa, o której czyta, są warte zainteresowania. Jeśli będzie zbyt bezpośrednia, może zniechęcić do przeczytania całego tekstu, a przede wszystkim do kliknięcia linku umieszczonego w treści.

Najlepiej, gdy tekst jest w miarę ściśle powiązany z branżą, w której działa dana firma. Chodzi o to, by móc w sposób naturalny zawrzeć w treści linkowanie do strony firmowej. Może odpowiadać na często zadawane pytania, na przykład „jaki wybrać smartfon do 1000 zł” lub przybliżać interesujące dla czytelników kwestie, typu „5 sposobów na wykończenie ścian w salonie”.

Dobrze również, gdy nawiązuje do aktualnych, „gorących” tematów, takich jak „jak otrzymać dofinansowanie fotowoltaiki”. Tematyka musi być oczywiście dopasowana do branży, w jakiej działasz

Link building a artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane zamieszcza się w sieci przede wszystkim po to, aby stanowiły zaplecze do link buildingu. Zawarcie w treści odnośnika służy głównie temu, aby czytelnicy przechodzili za jego pomocą na stronę ofertową, ale nie tylko.

Obecność linkowania do Twojej strony to także wskazówka dla algorytmów wyszukiwarki, że jest ona wartościowa i przydatna dla internautów. To pozytywnie wpływa na jej pozycję w Page Rank, czyli rankingu wyszukiwania.

Tworzenie artykułów sponsorowanych jest więc bardzo polecane, niezależnie od tego, w jakiej branży działasz. Taki tekst można stworzyć na dowolny temat, a ponadto nie musi być bardzo długi i szczegółowy. Oprócz budowania linkowania służy także do zainteresowania czytelników Twoją ofertą, choć nie odbywa się to w sposób bezpośredni.

Warto stworzyć zaplecze w formie artykułów sponsorowanych, które posłużą do budowania linkowania wartościowego dla robotów wyszukiwarek. Pamiętaj jednak, że teksty powinny być merytoryczne, a nie stanowić wyłącznie „obudowy” odnośnika.


 

Śledź ba bieżąco nasz blog lifestyle

Anita Walczak
Anita Walczak
Właścicielka agencji interaktywnej AW PROJEKT, a także trzech serwisów blogowych (praktycznyblog.pl, ubrand.pl, creditbanque.pl) oraz warszawskiego portalu internetowego Warszawa Info! (warsawcity.info). Z zawodu SEO Specjalist & Web Developer. Zainteresowania: fotografia, grafika, podróże, psychologia, kino, literatura, lifestyle.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POPULARNE ARTYKUŁY