Budowanie i utrzymywanie dobrych relacji z większą liczbą klientów nie jest najłatwiejszym zadaniem, szczególnie jeśli nie wykorzystuje się do tego nowoczesnych narzędzi. Profesjonalne oprogramowania do efektywnego zarządzania relacjami z klientem wyparło skutecznie wykorzystywany przez setki lat papier i ołówek. Notes wraz z długopisem wystarczyć może w zupełności jedynie w przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych. W mniejszych, średnich i większych przedsiębiorstwach zdecydowanie bardziej opłaca się zainwestować w system klasy CRM. Czym charakteryzują się profesjonalne systemy CRM? Do czego przydają się mobilne aplikacje w biznesie? Dlaczego dedykowane systemy i aplikacje są lepsze od generycznego oprogramowania? Na wszystkie te pytania odpowiadamy w poniższym artykule.
Czym cechują się dedykowane systemy klasy CRM?
Nowoczesne systemy klasy CRM umożliwiają przede wszystkim automatyzację powtarzalnych i czasochłonnych zadań, co przekłada się bezpośrednio na większą efektywność działań. Automatyczne alerty e-mail są doskonałym przykładem, ponieważ dzięki nim specjaliści są w stanie szybko i sprawnie zareagować (np. przedstawić ofertę nowym klientom, przypomnieć o płatności, poprosić o ocenę lub poinformować o dostępności produktów). Profesjonalne systemy klasy CRM to rozwiązanie, z którego w różny sposób korzystać mogą pracownicy z wielu działów. Oprogramowanie tego typu doskonale sprawdzi się w mniejszych i większych zespołach, ponieważ korzystać mogą z niego potencjalnie:
– specjaliści z działów wsparcia sprzedaży odpowiedzialni za pozyskiwanie leadów sprzedażowych,
– handlowcy zajmujący się przedstawianiem oferty i domknięciem umowy,
– opiekunowie klientów i osoby z działu obsługi lub utrzymania klienta,
– programiści, developerzy, instalatorzy i inne osoby odpowiedzialne za realizacje zamówienia,
– pracownicy działów prawnych oraz księgowych,
– analitycy, kadry, zarząd, marketing itd.
Dedykowane systemy klasy CRM mogą zostać w pełni dopasowane do potrzeb i specyfiki biznesu niezależnie od skali i branży. Wybierając uszyte na miarę rozwiązania tego rodzaju, można łatwo zostawić tyle konkurencje, która postanowiła przyoszczędzić na generycznym narzędziu. Centralizacja danych w ramach jednego systemu to świetny sposób na uniknięcie chaosu oraz wielu problemów związanych z nieefektywną komunikacją. Systemy klasy CRM pozwalają monitorować w czasie rzeczywistym podejmowane przez pracowników działania, a ponadto można je wykorzystać także do analizy powtarzających się niepowodzeń lub sukcesów sprzedażowych. Warto zatem wziąć je pod uwagę tworząc projekt strony internetowej.
W jakich sytuacjach przydają się aplikacje mobilne dla biznesu?
Nowoczesne aplikacje mobilne dla biznesu doskonale sprawdzają się podczas wyjazdów służbowych i pracy w terenie. W trakcie zagranicznej delegacji lub w nieprzyjaznym dla tradycyjnej elektroniki użytkowej środowisku bardzo często zamiast laptopa do pracy wykorzystuje się przemysłowe tablety bądź smartfony. Raportowanie i uaktualnianie statusu realizacji zamówienia przebiega dzięki temu znacznie szybciej i sprawniej. Warto zaznaczyć tu też, iż zdecydowanej większości przypadków dedykowane aplikacje mobilne dla biznesu nie różnią się pod kątem funkcjonalności od desktopowych wariantów.
śledź na bieżąco nasz blog lifestyle