piątek, 26 kwietnia, 2024
strony internetowestrony internetowe

POLECANE

pozycjonowanie stron warszawapozycjonowanie stron warszawa
warszawa infowarszawa info
pożyczki dla firmpożyczki dla firm

Podobne wpisy

Jakie możliwości stwarza efektywne zarządzanie relacjami z klientem?

Budowanie i utrzymywanie dobrych relacji z większą liczbą klientów nie jest najłatwiejszym zadaniem, szczególnie jeśli nie wykorzystuje się do tego nowoczesnych narzędzi. Profesjonalne oprogramowania do efektywnego zarządzania relacjami z klientem wyparło skutecznie wykorzystywany przez setki lat papier i ołówek. Notes wraz z długopisem wystarczyć może w zupełności jedynie w przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych. W mniejszych, średnich i większych przedsiębiorstwach zdecydowanie bardziej opłaca się zainwestować w system klasy CRM. Czym charakteryzują się profesjonalne systemy CRM? Do czego przydają się mobilne aplikacje w biznesie? Dlaczego dedykowane systemy i aplikacje są lepsze od generycznego oprogramowania? Na wszystkie te pytania odpowiadamy w poniższym artykule.

Czym cechują się dedykowane systemy klasy CRM?

Nowoczesne systemy klasy CRM umożliwiają przede wszystkim automatyzację powtarzalnych i czasochłonnych zadań, co przekłada się bezpośrednio na większą efektywność działań. Automatyczne alerty e-mail są doskonałym przykładem, ponieważ dzięki nim specjaliści są w stanie szybko i sprawnie zareagować (np. przedstawić ofertę nowym klientom, przypomnieć o płatności, poprosić o ocenę lub poinformować o dostępności produktów). Profesjonalne systemy klasy CRM to rozwiązanie, z którego w różny sposób korzystać mogą pracownicy z wielu działów. Oprogramowanie tego typu doskonale sprawdzi się w mniejszych i większych zespołach, ponieważ korzystać mogą z niego potencjalnie:

– specjaliści z działów wsparcia sprzedaży odpowiedzialni za pozyskiwanie leadów sprzedażowych,

– handlowcy zajmujący się przedstawianiem oferty i domknięciem umowy,

– opiekunowie klientów i osoby z działu obsługi lub utrzymania klienta,

– programiści, developerzy, instalatorzy i inne osoby odpowiedzialne za realizacje zamówienia,

– pracownicy działów prawnych oraz księgowych,

– analitycy, kadry, zarząd, marketing itd.

Dedykowane systemy klasy CRM mogą zostać w pełni dopasowane do potrzeb i specyfiki biznesu niezależnie od skali i branży. Wybierając uszyte na miarę rozwiązania tego rodzaju, można łatwo zostawić tyle konkurencje, która postanowiła przyoszczędzić na generycznym narzędziu. Centralizacja danych w ramach jednego systemu to świetny sposób na uniknięcie chaosu oraz wielu problemów związanych z nieefektywną komunikacją. Systemy klasy CRM pozwalają monitorować w czasie rzeczywistym podejmowane przez pracowników działania, a ponadto można je wykorzystać także do analizy powtarzających się niepowodzeń lub sukcesów sprzedażowych. Warto zatem wziąć je pod uwagę tworząc projekt strony internetowej.

W jakich sytuacjach przydają się aplikacje mobilne dla biznesu?

Nowoczesne aplikacje mobilne dla biznesu doskonale sprawdzają się podczas wyjazdów służbowych i pracy w terenie. W trakcie zagranicznej delegacji lub w nieprzyjaznym dla tradycyjnej elektroniki użytkowej środowisku bardzo często zamiast laptopa do pracy wykorzystuje się przemysłowe tablety bądź smartfony. Raportowanie i uaktualnianie statusu realizacji zamówienia przebiega dzięki temu znacznie szybciej i sprawniej. Warto zaznaczyć tu też, iż zdecydowanej większości przypadków dedykowane aplikacje mobilne dla biznesu nie różnią się pod kątem funkcjonalności od desktopowych wariantów.

 

śledź na bieżąco nasz  blog lifestyle

Anita Walczak
Anita Walczak
Właścicielka agencji interaktywnej AW PROJEKT, a także trzech serwisów blogowych (praktycznyblog.pl, ubrand.pl, creditbanque.pl) oraz warszawskiego portalu internetowego Warszawa Info! (warsawcity.info). Z zawodu SEO Specjalist & Web Developer. Zainteresowania: fotografia, grafika, podróże, psychologia, kino, literatura, lifestyle.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POPULARNE ARTYKUŁY