tworzenie stron internetowych
Strona głównaBLOG MARKETINGOWYAdWords dla początkujących - praktyczne wskazówki

AdWords dla początkujących – praktyczne wskazówki

AdWords dla początkujących oraz dla wszystkich, którzy chcą zaistnieć w Internecie. W tym artykule postaramy się przybliżyć Wam temat reklamy w Internecie odpowiadając na pytanie – AdWords jak działa?

AdWords dla początkujących – praktyczne wskazówki, czyli poradnik dla początkujących

Skuteczna strona internetowa powinna znaleźć się w pierwszych 10 wynikach wyszukiwania na daną frazę czyli w TOP10. Wyszukiwarka Google przedstawia użytkownikowi dwa rodzaje wyników wyszukiwania. Pierwsze miejsca wyników wyszukiwania na dane słowo kluczowe zajmują płatne reklamy AdWords. Wyniki płatne są opatrzone podpisem „reklama” i znajdują się na górze oraz na dole strony. Jednorazowo na stronie może pojawić się maksymalnie 11 płatnych reklam. Przeplatają się one w wynikami organicznymi – czyli stronami, które najbardziej odpowiadają na wpisane przez użytkownika zapytanie.

Płatna reklama AdWords jest bardzo skutecznym narzędziem promującym firmę w Internecie. Prowadząc biznes, trzeba być otwartym na różne sposoby reklamy, promocji, marketingu. Dobrze jest łączyć różne techniki i dopasowywać je do swoich konkretnych, indywidualnych potrzeb.

Reklama Google AdWords VS pozycjonowanie organiczne, gdzie się wyświetlać? 

Aby osiągnąć wysoką pozycję firmy w organicznych wynikach wyszukiwania często trzeba czekać wiele miesięcy. Pozycjonowanie organiczne jest procesem długotrwałym, o czym pisaliśmy w artykule Pozycjonowanie strony krok po kroku. Efekty działań z zakresu pozycjonowania organicznego są często nieprzewidywalne oraz wymagają długiego czasu.

Jeśli oczekujemy natychmiastowych wyników i chcemy być widoczni w wyszukiwarce niemalże natychmiast po uruchomieniu serwisu warto skorzystać z płatnej reklamy Google AdWords. Reklama Google AdWords wyświetla się niemal od razu, po uiszczeniu dowolnej opłaty, dodaniu listy słów kluczowych oraz tekstów reklamowych.

W takim razie co wybrać? Płatną reklamę AdWords czy pozycjonowanie organiczne? AdWords jak działa?

Zdecydowanie o renomie Twojej marki w sieci decydują wyniki organiczne. Proces ten jest bardzo pracochłonny i wymaga długiego okresu czasu. Pozycjonowanie organiczne nie jest też tanią alternatywą dla płatnej reklamy AdWords. Agencje zajmujące się pozycjonowaniem stron internetowych często jednak oferują atrakcyjne pakiety strona + pozycjonowanie. Osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach organicznych będzie budować wizerunek Twojej marki jako lidera w branży. Dodatkowo jeśli Twoja strona będzie pojawiać się w AdWords i SEO jednocześnie, znacznie zwiększy się prawdopodobieństwo kliknięcia Twojego linku.

Google AdWords to rozwiązanie natychmiastowe, warte zastosowania wtedy, gdy firma nie chce czekać bezczynnie na efekty pozycjonowania.

adwords dla początkujących
adwords dla początkujących

AdWords dla początkujących – jak zacząć kampanię Google AdWords?

Konto AdWords, które będzie powiązane z Twoim kontem Google, założysz za darmo na stronie: https://google.pl/adwords

Na początek warto mieć świadomość, że jest to dość kosztowny sposób reklamowania się. W skrajnych przypadkach (bardzo popularne frazy kluczowe, duża konkurencja) cena jednego kliknięcia może dochodzić nawet do stu złotych. Specjaliści AdWords twierdzą często, że minimalny miesięczny budżet to tysiąc złotych – z niższym oczywiście można, ale nie każda Agencja się na to zgodzi. Z tego powodu kampania musi zostać starannie przemyślana i zaplanowana.

Koszt kliknięcia oraz pozycja na której wyświetli się Twoja reklama zależy od 3 głównych czynników: popularności słowa kluczowego, stawek licytowanych przez Twoją konkurencję oraz jakości Twojej reklamy.

Ile kosztuje jedno kliknięcie? Google wychodzi z założenia, że reklama jest warta tyle ile ktoś jest skłonny za nią zapłacić. Więc teoretycznie kliknięcie może kosztować zaledwie kilkanaście groszy, jednak w praktyce niewłaściwie przeprowadzona kampania może być bardzo kosztowna.

adwords jak działa
adwords jak działa

AdWords jak działa? – AdWords dla początkujących najważniejsze kwestie do opracowania przed rozpoczęciem emisji reklamy AdWords:

  • Budżet: ile jesteśmy gotowi wydawać miesięcznie i dziennie na tę reklamę.
  • Grupa docelowa: do kogo konkretnie adresujemy reklamę, a kogo chcemy w niej pomijać.
  • Słowa kluczowe: wybierz słowa kluczowe, które najlepiej pasują do treści strony docelowej i są pożądane w kontekście realizacji założonego celu. Do wyboru słów kluczowych warto wykorzystać Keyword Planner.
  • Frazy wykluczające: jakie słowa i wyrażenia powinny zapobiegać wyświetlaniu naszej reklamy (takim słowem może być np. „praca”, jeśli nie chcemy, by klikały w nasz link sponsorowany osoby mające nadzieję na zatrudnienie w naszej firmie).
  • Typ dopasowania: czy Google ma wyświetlać reklamę tylko osobom, które wpiszą dokładne brzmienie ustalonych fraz kluczowych, czy również po wpisaniu wyrażeń zbliżonych tematycznie, podobnych.

AdWords dla początkujących – teksty reklamowe – na co koniecznie musisz zwrócić uwagę:

Teksty reklam to ważny element kampanii AdWords. To właśnie je widzi użytkownik w wynikach wyszukiwania – pełnią funkcję informacyjną, powinny zachęcać do kliknięcia i dawać pewien ogląd na to, czego można się spodziewać na stronie docelowej. Jeśli nasza oferta odznacza się czymś na tle konkurencji, warto również taką informację umieścić w reklamie. Wszystko, co pozwoli nam się wyróżnić spośród innych wyników wyszukiwania, działa na naszą korzyść.

Pamiętaj też, że użytkownicy zwracają największą uwagę na nagłówki – zawrzyj tam najważniejsze i najbardziej przekonujące hasła. Nie zapominaj też o call to action, czyli wezwaniu do działania. Najlepsze są takie sformułowania, które jednocześnie poinformują o korzyściach np. „wypróbuj za darmo”, „odbierz zniżkę”, „skorzystaj z rabatu 20%” itd.

Reklama AdWords wyświetla się w SERP razem z rozszerzeniami, czyli dodatkowymi tekstami lub linkami, które pozwalają na przekazanie dodatkowych informacji o ofercie, dotyczących m.in. ceny, cech oferty, typów produktów czy udogodnień, a także sposobu kontaktu. Rozszerzenia reklam zwiększają też powierzchnię zajmowaną przez nasz link sponsorowany, co przekłada się na wyższą szansę na kliknięcie. Warto więc używać wszystkich rozszerzeń reklam możliwych do zastosowania dla naszego biznesu.

AdWords dla początkujących – dostosowanie strony do wymagań Google AdWords

Elementem zupełnie pomijanym i niedocenianym jest strona docelowa kampanii reklamowej. Niskiej jakości i źle dobrana strona docelowa skutecznie pogorszy parametry kampanii i stracimy dużą część kliknięć. Dbajmy zatem o odpowiednie kierowanie klikających oraz o wygląd i formę przedstawiania informacji na stronie.

Aby ocenić skuteczność kampanii, trzeba mierzyć konwersje, które ona generuje. Bez tego nie będziemy mieć pewności, czy realizuje założone cele. Kampania nie będzie realizowała założonych celów, jeśli reklamy będą kierować na nieczytelną, trudną w obsłudze i nieestetyczną stronę www. W dobie urządzeń mobilnych ważne jest też dostosowanie serwisu do urządzeń mobilnych i szybkość wczytywania. Nikt dziś nie będzie czekał kilkunastu sekund na załadowanie się strony, tylko wróci do wyników wyszukiwania i wybierze inny odnośnik.

Załóżmy więc, że strona ładuje się szybko i jest dostosowana do urządzenia, na którym jest wyświetlana. Co jeszcze decyduje o tym, czy użytkownik na niej zostanie i dokona konwersji? Przede wszystkim witryna musi być czytelna i jasno komunikować ofertę. Ważne też, aby odpowiadała potrzebom użytkownika, czyli dotyczyła dokładnie zagadnienia, które wpisał on w wyszukiwarkę.

AdWords jak działa? Weryfikacja i optymalizacja kampanii Google AdWords, mierz konwersję i optymalizuj

To ostatni, ale bardzo ważny etap. Aby ocenić skuteczność kampanii, trzeba mierzyć konwersje, które ona generuje. Bez tego nie będziemy mieć pewności, czy realizuje założone cele. Każda kampania działa w dynamicznie zmieniającym się środowisku. Trzeba zwracać uwagę na naszych konkurentów, nowe trendy oraz cały czas śledzić kluczowe wskaźniki efektywności kampanii. Pierwotne założenia mogą się okazać nietrafione i trzeba będzie je zmienić. Reklama Adwords jest bardzo elastyczna i możemy w krótkim czasie sprawdzić rezultaty naszych zmian.

AdWords jak działa? o tym musisz pamiętać!

Cały czas powinniśmy testować i dopracowywać parametry kampanii, przecież chodzi tutaj o nasze pieniądze!

Artykuł przygotowany przez: awprojekt.pl


Polecamy również artykuł:

Reklama w Internecie, promocja firmy w sieci

MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

6 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

REKLAMA

Reklamastrony internetowe łódźstrony internetowe łódźstrony internetowe łódź

REKLAMA

Reklamastrony internetowe wordpressstrony internetowe wordpressstrony internetowe wordpress

POPULARNE WPISY

OSTATNIE KOMENTARZE