tworzenie stron internetowych
Strona głównaBLOG MARKETINGOWYPozycjonowanie strony internetowej krok po kroku

Pozycjonowanie strony internetowej krok po kroku

Pozycjonowanie strony krok po kroku – jak pozycjonować stronę, praktyczne wskazówki

Pozycjonowanie strony krok po kroku, praktyczne wskazówki jak pozycjonować stronę we własnym zakresie aby osiągnąć wysoką pozycję w Google. Pozycjonowanie strony internetowej jest jednym z procesów marketingu internetowego. E-Marketing wykorzystuje wiele narzędzi, które pozwalają na sprawną realizację strategii oraz zdobycie jak największej liczby klientów, a co za tym idzie na zwiększenie pozycji firmy i wzrost przychodów. Marketing internetowy jest jedną z najbardziej rozwijających się gałęzi marketingu. Dzieje się tak dlatego, że coraz więcej firm przenosi swoją działalność do internetu.

„Nie bój się eksperymentować i być kreatywnym w twoim marketingu.”
– Mike Volpe

Marketing internetowy to wszelkie działania,  które mają na celu opracowanie strategii wprowadzenia marki na rynek oraz jej promocję. Działania z zakresu marketingu internetowego obejmują przede wszystkim:

  • optymalizację oraz pozycjonowanie strony internetowej – SEO
  • content marketing
  • social media i marketing społecznościowy
  • e-mail marketing
  • efektywny newsletter
  • reklamy Google AdWords
  • marketing wirusowy
  • remarketing
  • współpraca z blogerami – artykuły gościnne

Pozycjonowanie strony krok po kroku

Jak pozycjonować stronę? W dzisiejszym artykule zajmiemy się szerzej działaniami z zakresu pozycjonowania strony internetowej. Celem pozycjonowania jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji strony w wyszukiwarce po wpisaniu słów kluczowych. Wiadomym jest, że czym wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania Google tym większy ruch na stronie, a to przekłada się na zyski firmy. Pierwsza pozycja w wynikach organicznych zapewnia ok 30-40% całego ruchu z wyszukiwania. Trzeba dążyć zatem do tego aby znaleźć się na samej górze wyników wyszukiwania, najlepiej w pierwszych trzech wynikach organicznych.

Prace związane z pozycjonowaniem warto rozpocząć od szczegółowej analizy fraz kluczowych oraz konkurencji. O analizie rynku i konkurencji możesz przeczytać we wcześniejszym artykule: analiza rynku i konkurencji – kim jest klient docelowy? Przy wyborze słów kluczowych, zastanów się przede wszystkim jakich informacji szukają internauci? Pomoże Ci w tym wyszukiwarka Google oraz planer słów kluczowych. Wykorzystaj również narzędzie Google Trends, aby sprawdzić jakie frazy kluczowe są najczęściej wyszukiwane.

Jak pozycjonować stronę? pozycjonowanie strony krok po kroku…optymalizacja treści, grafik oraz tytułów

Na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania mają wpływ dwa elementy: optymalizacja oraz zdobywanie linków. Pierwszym krokiem pozycjonowania serwisu powinna być zawsze jego optymalizacja SEO. Bardzo ważnym czynnikiem rankingowych są wysokiej jakości, unikalne teksty. Kategorycznie przy tworzeniu treści trzeba zadbać o unikatowe tytuły i nagłówki. Każda strona powinna zawierać jeden nagłówek H1 oraz co najmniej dwa nagłówki H2. Tytuły oraz opisy powinny rozpoczynać się od fraz kluczowych. W tekście warto pogrubić słowa kluczowe. Ważne jest również, aby każda strona/podstrona zawierała przynajmniej 300 wyrazów. Tekst powinien być napisany prostym i zrozumiałym językiem, bez błędów ortograficznych.

Pamiętaj również o optymalizacji grafik. Każde zdjęcie powinno zawierać w opisie frazy kluczowe. Zwracaj uwagę na formaty i wielkość plików. Osobiście stosuję formaty JPG oraz PNG. Zdjęcia dodawane na stronę powinny być skompresowane i dostosowane do wyświetlania na monitorze. Wielkość pliku nie może przekraczać 200 KB. Jeśli są to mniejsze zdjęcia, dobrze by było, żeby nie przekraczały 60 KB. Wielkość zdjęć ma ogromny wpływ na szybkość ładowania strony, a to z kolei jest jednym z czynników rankingowych Google. Strona nie powinna wczytywać się dłużej niż 3 sekundy!

Najważniejsze słowa kluczowe umieszczaj w górnej części strony, w nagłówkach, podpisach (alt) obrazów, w znaczniku <strong> oraz w dolnej części podstrony

Pozycjonowanie strony internetowej WordPress za pomocą wtyczki Yoast.

Wtyczka Yoast jest zdecydowanie moją ulubioną, możesz ją pobrać bezpośrednio ze strony Yoast. Najlepiej zakupić wersję PRO, która kosztuje 79$. Wersja Premium daje możliwość pozycjonowania każdej strony na 5 fraz kluczowych. O konfiguracji wtyczki możecie przeczytać tu: link. Jeśli zdecydujecie się na użycie tej wtyczki nie będziecie musieli martwić się o tworzenie mapy serwisu, ponieważ Yoast automatycznie generuje mapę w formacie XML.

Za pomocą wtyczki Yoast zadbaj o:  unikalny tytuł strony (title) nasycony słowami kluczowymi, opis (description) również powinien zawierać frazy kluczowe, a także odpowiednie  określenie fraz kluczowych – wykorzystaj koniecznie limit 5 fraz dla każdej podstrony. Nie bój się wpisywać długich fraz kluczowych.

Pozycjonowanie strony krok po kroku – zdobywanie linków – Link Building

Optymalna byłaby sytuacja aby inni użytkownicy linkowali do Twojej strony. Ale jak wiadomo na początek, aby zyskać popularność trzeba samemu postarać się dobyć wartościowe linki. Jak tego dokonać, jakie warto podjąć działania aby osiągnąć wysoką pozycję w Google? Na pewno trzeba pamiętać o tym, że zdobywanie linków powinno być pracą rozłożoną w czasie. Wskażę Wam kilka przykładów jak zdobywać wartościowe linki, jednak pamiętajcie, że liczy się tu systematyczna praca.

Po pierwsze media społecznościowe – warto wykorzystać wszystkie social media aby publikować artykuły i linkować do strony internetowej. Linki z mediów społecznościowych oficjalnie nie mają wartości pozycjonującej, są natomiast doskonałym narzędziem do budowania renomy marki, a także do zwiększania popularności serwisu.

Artykuły sponsorowane na blogach – ciekawy, kontrowersyjny artykuł, promujący w subtelny sposób produkt czy usługę to jedno z najlepszych narzędzi do zdobywania wartościowych linków i ruchu na stronie. Na naszym blogu jest możliwość opublikowania wysokiej jakości artykułu reklamującego Twój produkt czy usługę. Artykuł taki w swojej treści zawiera bezpośrednie linki do Twojej strony.

Linki w komentarzach na blogach – warto zainteresować się blogami o podobnej tematyce i pozostawiać komentarze, w podpisie pozostawiając link do swojej strony.

Linki na forach – warto znaleźć kilka blogów o tematyce związanej z Twoją branżą. Na forach można zadawać pytania, udzielać porad oraz zostawiać podpisy z linkiem do swojej strony. Najbardziej popularnym forum jest gazeta.pl.

Katalogowanie – jest to nadal skuteczna forma pozycjonowania. Tu jednak zdecydowanie warto postawić na jakość. Wybierz najbardziej wartościowe katalogi, przygotuj indywidualne wpisy. Pamiętaj również, że najlepsze efekty osiągniesz, jeśli będziesz systematycznie dodawać kolejne wpisy. Listę najlepszych katalogów katalogów SEO znajdziesz w Google.

„Skręćmy w lewo, gdy konkurencja idzie w prawo.” – Clyde Fessler

Jak pozycjonować stronę, jak wybrać dobrą i skuteczną Agencję SEO?

Jeśli zdecydujesz się wybrać Agencję SEO, miej na uwadze poniższe wskazówki:

  • zawsze warto postawić na Agencję z polecenia – tu zdecydowanie mogę polecić Agencję Interaktywną AW PROJEKT – pozycjonowanie lokalne.
  • zawsze warto zapoznać się z opiniami klientów
  • poproś wybraną Agencję o przygotowanie wyceny oraz zarysu działań jakie będą podjęte w celu pozycjonowania Twojej strony
  • Jeśli zdecydujesz się podpisać umowę z daną Agencją, warto byś monitorował ilość backlinków (SEMrush)

 

 

MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

4 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

REKLAMA

Reklamastrony internetowe łódźstrony internetowe łódźstrony internetowe łódź

REKLAMA

Reklamastrony internetowe wordpressstrony internetowe wordpressstrony internetowe wordpress

POPULARNE WPISY

OSTATNIE KOMENTARZE