Furgon sprawdza się w wielu przypadkach. Jest to chyba najbardziej uniwersalny i wszechstronny typ zabudowy, który może być dopasowany do ścisłych wytycznych klienta. Liczba konfiguracji zabudowy auta dostawczego jest ogromna, więc tym bardziej warto zatrzymać się i powiedzieć nieco więcej na ten temat.
Podstawowy typ auta dostawczego
Większość marek mających w ofercie pojazdy dostawcze oferuje również samochody typu furgon. Furgonetki stanowią podstawę przy tworzeniu zabudów specjalistycznych. Takich, jakie akurat są wymagane w konkretnych przedsiębiorstwach. W ten sposób może powstać nieprzebrana masa wariantów i typów samochodów. Ich przygotowaniem zwykle zajmują się firmy współpracujące z importerem. To niezwykle istotne z uwagi na gwarancję jakości wykonanej zabudowy. Poza tym takie firmy posiadają odpowiednie homologacje, a zmodyfikowane przez nie pojazdy nie tracą gwarancji producenta.
Furgon, czyli co?
Zabudowy samochodów dostawczych bazują zwykle na typowych autach dostawczych do 3,5 tony, bądź na pojazdach segmentu C. Pole manewru jest tu bardzo duże i dzięki temu rynek samochodów z nadwoziem typu furgon jest niezwykle szeroki. Jest jednak zespół cech typowych dla każdej furgonetki. Wszystkie cechuje nadwozie zamknięte, ze sztywnym dachem i ścianami. Dostęp do wnętrza umożliwiają otwierane drzwi tylne i (najczęściej) przesuwne drzwi boczne. Od przestrzeni ładunkowej przestrzeń pasażerską oddziela fabryczne metalowa ściana grodziowa (czasami z oknem). Przestrzeń ładunkowa najczęściej pozbawiona jest okien. W kabinie w zależności od wielkości pojazdu mieszczą się 2-3 osoby. Nie należy mylić furgonu z busem! Choć obydwa terminy funkcjonują zamiennie, bus służy wyłącznie do przewozu osób, zaś furgonem transportujemy różnej maści towary.
Masz furgona – możesz wszystko
Furgonetka jest niczym plastelina – można bez ograniczeń dopasowywać ją do swoich potrzeb. Niezagospodarowane wnętrze furgonu może wypełnić się półkami, stojakami, bądź niezwykle specjalistycznym wyposażeniem. Podłoga w razie potrzeby może zostać pokryta antypoślizgową warstwą, mogą również to być płyty ze sklejki, bądź – o ile to nie przeszkadza – goła blacha. Popularne furgony mogą zostać przygotowane tak, by nic z zewnątrz nie sugerowało, że tak naprawdę mamy do czynienia z kamperem bądź obwoźnym sklepem. Nic nie stoi na przeszkodzie, by we wnętrzu auta zmieściła się winda czy izolacja termiczna. Jeżeli zwykła izoterma to za mało, wówczas w zaizolowanym już wnętrzu możliwy jest montaż agregatów chłodniczych, które uczynią z naszego wozu prawdziwą chłodnię do przewozu leków, żywności, bądź artykułów chemicznych. Nieco większych, ale wciąż osiągalnych ingerencji wymaga dostosowanie furgonu do pełnienia funkcji bankowozu lub pogotowia technicznego. Zabudowy samochodów dostawczych to nieograniczone pole kreatywności i przedsiębiorczości. Coś w sam raz dla prężnie działających przedsiębiorców także w przypadku, gdy cena lamboxu okazałaby się zbyt wysoka.