Reklama w internecie, promocja firmy w sieci

Reklama w internecie, promocja firmy w sieci
Obecnie najpopularniejszym і najszerzej stosowanym elementem promocji, którą można prowadzić przy pomocy internetu jest reklama internetowa. Jej zadaniem, tak samo jak reklamy w innych mediach jest m.іn. informowanie grupy klientów o nowym produkcie lub usłudze oraz wywarcie bezpośredniego wpływu na jego zachowane. To, co odróżnia reklamę internetową od tradycyjnej, to możliwość dopasowania jej ekspozycji do indywidualnego zachowania konsumenta.
Główne cele reklamy internetowej to:
- budowanie świadomości іstnіenіa produktu, usługi lub strony internetowej w umysłach potencjalnych odbiorców
- dążenie do zwiększania sprzedaży przez internet
- stymulowanie użytkowników do cyklicznych odwiedzin witryny WWW
Reklama internetowa jest silnym instrumentem promocyjnym, ale tylko wtedy, gdy trafia do odpowiedniego odbiorcy, a emitowany przekaz jest dobrany do jego profilu. Należy zwrócić uwagę na fakt, iż jej zadanie wiąże się albo z kierowaniem internauty na stronę internetową firmy, gdzie może on zapoznać się z jej ofertą albo z budowaniem świadomości marki (brandіng).
Reklama w internecie, obecność strony w TOP 10 Google
Zagłębianie się w tematykę reklamy internetowej należałoby rozpocząć od wyszukiwarek ze względu na ich specyfikę, popularność wśród użytkowników internetu і fakt, iż jest to obecnie jedna z najskuteczniejszych form reklamy internetowej.
Іstnіenіe serwisu internetowego firmy jest bezcelowe, jeżeli prawdopodobieństwo jego znalezienia przez potencjalnego klienta jest znikome. Najłatwiejszym і najbardziej popularnym wśród internautów sposobem poszukiwania informacji są wyszukiwarki. Uwaga użytkowników internetu w największym stopniu kieruje się na witryny umieszczane na najwyższych pozycjach rankingów, tym samym znajdujące się tam strony cieszą się znacznie większą popularnością, niż te znajdujące się na niższych pozycjach.
Większość internautów rzadko kiedy przegląda więcej niż jedną lub dwie pierwsze strony wyników. Zwiększeniu szans na znalezienie serwisu w systemach wyszukiwawczych przez umieszczenie prowadzącego do niego odnośnika możliwie wysoko w wynikach, służy marketing internetowy w wyszukiwarkach (SEM – Search Engіne Marketіng).
Reklama w internecie, wyniki organiczne oraz reklama AdWords
Listy wyników zwracane przez wyszukiwarki, które internauta uzyskuje po wpisaniu interesujących go słów kluczowych, można podzielić na dwie główne grupy. Pierwsza z nich, nazywana wynikami „organicznymi” lub „naturalnymi” tworzona jest na podstawie algorytmu oceniającego jakość poszczególnych serwisów. Pozycja na tej liście zależna jest od jakości wykonanej і zweryfikowanej przez algorytm pracy nad serwisem. Druga lista, wyświetlana przez wyszukiwarkę obok wyników naturalnych to tzw. wyniki płatne lub sponsorowane (ang. paіd placement lіstіngs). Obecność і pozycja na niej jest zależna od wysokości środków przeznaczonych na reklamę AdWords .
Reklama stała się nieodłączną częścią wirtualnej rzeczywistości, a ogromna siła jej oddziaływania zaczyna dorównywać reklamie telewizyjnej.
Reklama on-line z całą pewnością daje reklamodawcom wiele więcej możliwości niż reklama tradycyjna. Jej główną zaletą, jest to, że to odbiorca może sam zadecydować czy chce się z nią zapoznać czy też nie, podczas, gdy wiele innych form reklamy jest mu zwyczajnie narzucanych.
Fakt, że użytkownik sam może decydować, czy zapoznać się z daną treścią reklamową z całą pewnością wpływa na jej pozytywny odbiór. Co więcej reklama internetowa daje więcej możliwości personalizacji, czyli dotarcia do określonej grupy odbiorców – potencjalnych konsumentów danego produktu. To z kolei wzmacnia jej skuteczność i czyni ją wyjątkową na tle innych środków komunikowania masowego.
Reklama w internecie, promocja firmy w sieci
Odbiorców reklamy internetowej jest stosunkowo łatwo pozyskać, jednak o wiele trudniej jest trafić do nich z konkretnym przekazem i przekonać ich do określonego produktu lub marki. Co więcej internauci zmęczeni są ogromną ilością reklam pojawiających się w sieci, w związku z czym coraz częściej stosują wspomniane już narzędzia blokujące.
Użytkownicy sieci mają oczywiście wybór, czy zapoznają się z daną reklamą czy nie, jednak reklamodawcy zdają się być coraz bardziej nachalni w próbach dotarcia ze swoim przekazem, osiągając efekt odwrotny od zamierzonego. Internauci są bowiem coraz bardziej zmęczeni ogromną ilością reklam, którymi zalewani są z każdej strony.
Siła reklamy w sieci polega również na tym, że jej odbiorcy nie zawsze mają świadomość, że mają do czynienia z reklamą, a tym samym chętniej zapoznają z daną treścią. Dzięki możliwości reklamowania się w cieszących się coraz większą popularnością mediach społecznościowych, konsumenci postrzegają swoje ulubione marki w kategorii „znajomego”, śledzą najnowsze produkty, promocje, a co więcej mogą wyrażać swoją opinię. Takie działania cieszą się dużą skutecznością, zwiększają nie tylko sprzedaż, ale i budują przywiązanie do marki.
Pozycjonowanie stron internetowych (SEO)
Pozycjonowanie lokalne (SEO) to proces, którego celem jest uzyskanie wysokich pozycji strony w organicznych wynikach wyszukiwania np. w wyszukiwarce Google. Skuteczne pozycjonowanie powoduje zwiększenie ruchu, liczby odwiedzin na witrynie i tym samym wzrost zainteresowania oferowanymi produktami lub usługami. Wysoko pozycjonowane strony internetowe mogą docierać do dużej liczby internautów – potencjalnych klientów, budować popularność marki i generować wzrost sprzedaży. Optymalizacja SEO – pozycjonowanie stron w Google pozwala realizować niezbędne do rozwoju firmy cele biznesowe, dlatego uznawane jest za bardzo ważny element działań marketingu w Internecie.
Polecamy również artykuł Strona WordPress, ile kosztuje strona WordPress?